طراحی سایت اینتن

اصول دیجیتال مارکتینگ چیست؟

0
اصول دیجیتال مارکتینگ چیست؟
به این پست امتیاز دهید

اصول دیجیتال مارکتینگ چیست؟ میتوان اینگونه گفت که دیجیتال مارکتینگ هم اکنون به عنوان یکی از موثرترین روش های ارتباط بین مخاطبان با تبلیغ کنندگان به شمار می رود. این امکان وجود دارد که در چنین بازاریابی پیامها به نحوه ی طراحی شوند که به همه ی نیازها و خواسته های مخاطبان جوابگو باشند. در واقع دیجیتال مارکتینگ یکی از مطمئن ترین روش های ارتباط دو طرفه مابین تبلیغ کننده و مخاطب میباشد. در اولین گام برای آشنایی با دیجیتال مارکتینگ مقاله : دیجیتال مارکتینگ چیست ؟ را بخوانید.

اصول دیجیتال مارکتینگ و مزایای آن

در خصوص مزایای دیجیتال مارکتینگ باید بدانید که به آسانی و حتی با هزینه های پایین میتوان پیام های بسیار جذابی را طراحی نمود که علاوه بر اطلاع رسانی های سریع و دقیق بلکه بتواند سبب ارتقاء جایگاه در فضای مجازی شود. دیجیتال مارکتینگ شامل اقدامات مختلفی می شود که میتوان به بازاریابی محتوایی، بهینه‌سازی موتور جستجوگر، اتوماسیون محتوا، مانورهای بازاریابی، بازاریابی از طریق تاثیرگذاری، تجارت الکترونیک،کتاب‌های الکترونیکی، بازاریابی به واسطه شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات نمایشی، فرم های رسانه های دیجیتالی و… اشاره نمود.

در یک تعریف کلی بازاریابی الکترونیکی یا دیجیتال مارکتینگ به عنوان یک روش بازاریابی می باشد که به وسیله فناوری های دیجیتالی به استفاده کنندگان دسترسی خواهد داشت و آنها به مشتری تبدیل میکند.

دیجیتال مارکتینگ و اصول آن

دیجیتال مارکتینگ را چگونه انجام دهیم ؟

هر چیزی ممکن است برای خود اصولی داشته است که نیازمند اجرای آن باشد. در خصوص دیجیتال مارکتینگ نیز باید به موارد زیر دقت نمایید:

  • باید دقت کنید که همه به عنوان مشتری نخواهند بود و مهم تر از تعداد مشتریان باید کیفیت را مد نظر داشته باشید.
  • هرگز نباید فقط به دنبال ارقام باشید چون دیجیتال مارکتینگ یک وسیله است که شما را به هدف برساند نه اینکه هدف تان باشد.
  • بهینه سازی فقط برای سایتها نخواهد بود بلکه همه ی کمپین های دیجیتال مارکتینگ از جمله شبکه های اجتماعی نیز باید بهینه سازی گردند.
  • یکی از اصلی ترین اهداف دیجیتال مارکتینگ افزایش میزان تعاملات کاربران در شبکه های اجتماعی و وب سایتها می باشد و در نتیجه میتواند به کسب درآمد و بازگشت هزینه های دیجیتال مارکتینگ منجر گردد.
  • همه ی تعاملات در دیجیتال مارکتینگ موثر هستند که شامل تعداد نظرها، لایکها و…می باشند و در نهایتا تمامی این موارد به فروش بیشتر شما کمک می کند و میتواند منجر به ارتقا برندتان گردد.

6 اصل مهم در دیجیتال مارکتینگ

1)تحلیل داده ها

در مورد اصول دیجیتال مارکتینگ موارد زیادی مطرح میشود اما ما مهم ترین اصول دیجیتال مارکتینگ را به شما می آموزیم.  این مورد برای بازاریاب های زیادی گیج کننده می باشد ولی برای تحلیل داده شما باید یک تیم تشکیل بدهید که از تحلیل گر ها باشد. تحلیل گرهای که بتوانند کارشان را به درستی انجام بدهند. امروزه بازاریاب نیازها دارند تا در کنار شریکی باشند که داده ها را برایشان تحلیل کننده تا یک بازاریاب بتواند بخوبی کار خود را انجام بدهند.

2)تبلیغات رسانه های اجتماعی

یکی از دلایلی که شاید سبب شده است که این رسانه ها یکی از ابزارهای بازاریابی به شمار روند، رایگان بودن آن ها می باشد. این گونه تبلیغات را می توان در شبکه های مثل اینستاگرام یا فیسبوک دید. تبلیغاتی که در اپ اینستاگرام دیده می شود میتواند سبب شود تا لایک در صفحه اینستاگرام شما نیز افزایش داشته باشد.

2)تبلیغات رسانه های اجتماعی

3)بازاریابی با موتورهای جستجو

این نوع بازاریابی می تواند به 2 شکل صورت بگیرد که شامل موارد زیر می باشد:

  • بهینه سازی برای موتورهای جستجو
  • تبلیغات کلیکی

بهینه سازی در موتورهای جستجو پروسه ی می باشد که نیاز به زمان داشته است و پس از گذشت مدت زمانی موتورهای جستجو سایت و محتویات آن را می شناسند. سئو اگر به صورت قابل قبول و خوبی اجرا گردد میتواند در مدت زمانی سبب شود تا ترافیک قابل توجهی به سایتتان هدایت گردد. بازاریابی پرداختی موتور جستجو مخفف عبارت search engine marketing است که با نام SEM شناخته میشود.

4)ایمیل مارکتینگ

ایمیل یکی از مواردی می باشد که امروزه نیازهای خاص را بازار مورد هدف قرار میدهد و دیگر مثل گذشته ها نیست که ساده از کنار آن رد شد. میتوان گفت که یکی از اصول دیجیتال مارکتینگ ایمیل است که به عنوان یک ابزار قوی نیز برای بازاریابی به شمار می رود.

این امکان وجود دارد که به واسطه ایمیل آگاه سازی از یک برند عالی انجام شود ولی این را بدانید که مشتریان وفادار شما دوست دارند در محیط نزدیک تری از ایمیل با شما ارتباطشان را حفظ کنند. اما در نظر داشته باشید که در لیست ایمیل تان بسیاری از کمپین های بازاریابی های فروش رخ میدهد.

5)بازاریابی با موبایل

یکی دیگر از مواردی که قطعا شما از آن آگاهی داشته اید، گسترش استفاده از گوشی های هوشمند است که بیشتر بازاریاب ها را نیز کاملا غافل گیر کرده است. شاید شما هم دیده باشید که بسیاری از برندها موبایل فرندلی و ریسپانسیو نیستند و این امکان برای مشتریان آنها فراهم نیست که با آن ها به سادگی ارتباط داشته باشند.

6)بازاریابی محتوا

اخرین موردی که شما باید بخوبی از آن اگاه باشید، بازاریابی محتوایی می باشد. می توان اینگونه گفت که محتوا به عنوان اصلی ترین ریشه برای همه ی بازاریابیهاست و به عنوان یکی از اصلی ترین اصول دیجیتال مارکتینگ به شمار می رود. شما می توانید برای بازاریابی از تصویرها، محتویات گرافیکی، پستهای وبلاگ و حتی کتاب های الکترونیکی رایگان استفاده نمایید که قطعا به شما کمک می کنند.

از اصلی ترین فوایدی که برای بازاریابی محتوا وجود دارد میتوان به بهبود سئو، مدیریت و فروش، افزایش تعامل و… اشاره کرد.

جرا باید کسب و کارمان را به دنیای دیجیتال وارد کنیم؟

جرا باید کسب و کارمان را به دنیای دیجیتال وارد کنیم؟

حالا وقت آن رسیده است که به این سوال جواب بدهیم چرا باید کسب و کار خودمان را به دنیای دیجیتال وارد کنیم. برای پاسخ دادن به این سوال باید به اصولی که در خصوص دیجیتال مارکتینگ گفته شده است، دقت نمایید. خیلی ساده میتوان گفت برای اینکه مشتریان بیشتری نسبت به شما شناخت بیشتری را داشته باشند نیاز است که کسب و کارمان را به دنیای دیجیتال وارد نماییم.

به صورت کلی و خلاصه وار میتوان گفت که دیجیتال مارکتینگ را شروع نمایید و سبب گسترش ویترین خود بشوید و به صورت کلی پازل دیجیتال مارکتینگ را تکمیل نمایید و بارها برای اینکه به نتیجه برسید ارزیابی کنید…

اگر میخواهید با مشتریان ارتباط داشته باشید و تبلیغات موثری را برای خود داشته باشید، دیجیتال مارکتینگ را شروع کنید. برای آشنایی با شرکت های برتر این حوزه مقاله بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ در ایران را بخوانید.

تگ ها
loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.