نشانه های کمبود کلسیم

۰

کمبود کلسیم : کلسیم بنیان گذار استخوان ها و دلیل اصلی استحکام آن است, اگر کودکان در سن رشد کلسیم کافی دریافت نکنند دچار نرمی استخوان شده و رویش و رشد دندان هایشان دچار اختلال می شود.

براساس نتایج به دست آمده در مطالعات دانشگاه بریتانیا ۵ درصد زنان و ۸ درصد مردان در سراسر جهان دچار کمبود کلسیم هستند و ۱۴ درصد از نوجوانان به مقدا کافی از کلسیم استفاده نمی کنند.

کمبود کلسیماگر علائم زیر را در خود مشاهده کردید، احتمالا دچار کمبود کلسیم هستید و بهتر است به پزشک مراجعه کنید

۱) احساس خستگی بیش از حد

کلیسم در متابولسیم و تولید انرژی نقش دارد. در صورت عدم مصرف کافی أزاد سازی انرژی در بدن با مشکل روبرو شده و نمی تواند انرژی مورد نیاز خود را برای انجام فعالیت ها به دست آورد در نتیجه احساس ضعف و خستگی خیلی سریع بر بدن غلبه می کند. کمبود کلسیم در زنان باردار باعث خستگی و ناتوانی می شود چرا که استخوان بندی نوزاد در رحم مادر شکل گرفته و تقریبا کل کلسیم بدن مادر را مصرف می کند.

۲) اگر میخواهید اندام مناسبی داشته باشید

برای داشتن اندام مناسب و لاغر نباید لبنیات پر چرب بخورید. حذف لبنیات از رژیم غذایی باعث کمبود کلسیم و پروتئین و آسیب های جدی به بدن می شود. مصرف شیر، پنیر، کره و سایر محصولات باعث تقویت عضلات شده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. این مواد ضربان قلب را بالا برده در نتیجه حتی در زمان استراحت نیز بدن کالری می سوزاند. اگر کلسیم کافی مصرف نمی کنید نه تنها به رشد عضلات خود آسیب می زنید بلکه تناسب اندام خود را نیز از دست می‌دهید.

کمبود کلسیم۳) درد زیاد استخوان ها و شکستن آسان آن ها

در اثر افزایش سن بسیاری از افراد دچار پوکی استخوان می شوند. اما افرادی که کمبود کلسیم دارند به طور جدی تری دچار این بیماری شده و در سنین کم تری نسبت به سایر افراد دچار پوکی استخوان می شوند. اگر در سنین رشد و نوجوانی و جوانی به مقدار مورد نیاز بدن کلسیم مصرف نکنید در میان سالی با سطحی ترین ضربات و زمین خوردگی ها استخوان هایتان آسیب دیده و می شکنند. بنابراین وجود کلسیم در رژیم غذایی امری بسیار مهم می باشد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.