میزان سوددهی اپلیکیشن های پیام رسان

گهگاه که به اپلیکیشن بازار و در قسمت شبکه های اجتماعی یا ارتباطات وارد می شویم، نام اپلیکیشنی جدید در زمینه چت و گفتگو ممکن است به چشم بخورد، اپلیکیشن هایی که هر کدام ویژگی های منحصر بفرد خود را دارند و گاه فرد برای داشتن تک تک این خدمات مجبور به نصب چندین برنامه می شود. اما آیا این اپلیکیشن ها که گاه تولید آن ها هزینه های میلیاردی دربر دارد، تنها در جهت رفاه حال کاربران و خدمت رسانی به افراد برای زندگی راحت تر و ارتباط سریعتر منتشر شده اند؟!!
مطمئنا این گونه نیست.

کاربر بیشتر یعنی سود دهی بیشتر و این درست برنامه مشترک تمامی صاحبان این اپلیکیشن ها است، به طوری که برای جذب کاربران به هر دری می زنند. با این تفاسیر WhatsApp با داشتن 900 میلیون کاربر فعال، از نظر تعداد کاربر در رتبه اول می ایستد. از سوی دیگر آمارهای ارایه شده در کنفرانس WSJD روز سه شنبه نشان میدهند نرم افزار WeChat به طور میانگین 7 دلار به ازای هرکاربر کسب درآمد میکند که نشان دهنده میزان سوددهی بالای این شرکت به ازای جذب هر کاربر جدید است.این عدد در رابطه با نرم افزارهای Kakao  و Line به ترتیب به 4.24 و 3.16 دلار است .این در حالی است که WhatsApp  تنها 6 سنت و Viber تنها 1 سنت به ازای هر کاربر کسب می کند.
البته هنوز اپلیکیشن هایی یافت می شوند که درآمدی از کاربران خود ندارند.از جمله آن ها می توان اپلیکیشن معروف Facebook Massenger را نام برد.

با این احتساب WeChat با حدود 600 میلیون کاربر فعال حدود 4.2 میلیارد دلار درآمدزایی می کند و در رتبه اول می ایستد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و تازه های دنیای تکنولوژی و پیوستن به کانال زوم تک در تلگرام، اینجا کلیک کنید.

منبع: phonearena

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : میزان سوددهی اپلیکیشن های پیام رسان

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *