رجیستری و دلیل گرانی قیمت گوشی ها

ریجستری

موضوع داغ همه سایت های موبایل مبحث جنجالی رجیستری است که خیلی ها بر این باورند، علت اصلی گرانی گوشی ها می باشد. اما آیا این موضوع درست است یا نه؟

تعداد زیادی از گوشی های موبایل با نظارت و از روش های قانونی وارد کشور می شوند. تعدادی هم که البته کم هم نیست , به صورت قاچاقی و غیر قانونی به بازار عرضه می شوند. گوشی های قاچاقی , بدون گارانتی و با قیمت پایین تری فروخته می شد و این به شما بستگی دارد که یک گوشی با گارانتی اما گران تر یا یک گوشی ارزان قیمت اما بدون ضمانت را خریداری کنید. پس از اجرای این طرح همه دستگاه ها , برای استفاده از شبکه مخابراتی , باید از گمرک وارد کشور شده و مهر و تاییدیه آن را داشته باشند.

در این حالت IMEI هر دستگاه در شبکه ثبت خواهد شد , به این ترتیب اگر دستگاهی به‌صورت غیر قانونی وارد کشور شود در این شبکه ثبت نشده و قابل استفاده نمی باشد یعنی سیم کارت در گوشی کار نخواهد کرد.

این امر باعث نمی شود قیمت گوشی های موبایل افزایش یابد چرا که همانند قبل یک مبلغی بابت گارانتی به قیمت گوشی افزوده خواهد شد اما طرح ریجستری هیچ تاثیری بر قیمت ها نداشته و همواره بازار جهانی موبایل بر قیمت های گوشی در ایران موثر است.

در این میان باید اشاره کرد که تنها قاچاقچیان کالا و گوشی های هوشمند ضرر می کنند چرا از این پس دیگر گوشی های بدون تاییدیه گمرک در کشور کار نخواهد کرد. این قانون مدت های زیادی است که در کشورهای اروپایی و حتی همسایگان ایران نظیر ترکیه، گرجستان و ارمنستان نیز اجرا شده و همین موضوع باعث گردیده تا بسیاری از برندهای مطرح دنیا در این کشورها نمایندگی داشته باشند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  قیمت تلفن همراه موجود در بازار

نظرات در مورد : رجیستری و دلیل گرانی قیمت گوشی ها

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *