رجیستری گوشی های دو سیمکارته

رجیستری

یکی از مشکلاتی که بسیاری از کاربران از آن شکلایت می کنند , بر طرف کردن مشکلات رجیستری گوشی هایی است که بیش از یک سیم کارت دارند. بسیاری از افرادی که از گوشی های دو سیم کارته استفاده می کنند , پس از فعال سازی سیم کارت دوم پیامی حاوی عدم ثبت گوشی موبایل در سامانه همتا دریافت می کنند , همین امر باعث نگرانی و اعتراض آن ها شده است. یکی دیگر از مسائلی که موجب نارضایتی صاحبان گوشی های دو سیم کارته شده است , این موضوع می باشد که پس از قرار دادن سیم کارت دوم در گوشی , هیچ کدی برای فعال سازی آن دریافت نکرده اند.

اخبار و اعلامیه هایی که برای گوشی های دو سیم کارته منتشر شده است , نه تنها کمک چندانی به حل این مشکلات نکرده بلکه باعث افزایش سردرگمی نیز شده است چرا که در یک اعلامیه خطاب به مالکین گوشی دو سیم کارته گفته شد تنها با فعال کردن یک اسلات می توانند بدون هیچ گونه مشکلی از دستگاه خود استفاده کنند , در حالی که در طی خبری دیگر اعلام شد فعال سازی هر دو اسلات ضروری است.

اما آن چه که به صورت نهایی در کمیته اجرای رجیستری گوشی تلفن های همراه تصویب شد این بود که به هنگام فعال سازی گوشی های موبایلی که بیش ازیک سیم کارت دارند , باید با به کارگیری کد فعال سازی که روی کارت گارانتی نوشته شده است، شناسه یکی از SLOT ها را فعال نمود , با این کار سایر SLOT ها نیز به طور اتوماتیک و بدون نیاز به ارسال کد فعال می گردند. چیزی که در این پروسه باید به آن توجه کرد , یک بار مصرف بودن کد فعال سازی است.

لازم به ذکر است موارد و شرایط ذکر شده در بالا , فقط برای گوشی هایی است که به صورت قانونی ثبت و خریداری شده اند , این وضعیت برای گوشی هایی که قبل از آغاز طرح رجیستری به صورت قاچاقی و غیر قانونی خریده شده اند , متفاوت می باشد. با این توضیحات افرادی که دارای گوشی های دو سیم کارته هستند , دیگر در زمینه رجیستری مشکلی نخواهند داشت.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

2/5 - (1 امتیاز)

نظرات در مورد : رجیستری گوشی های دو سیمکارته

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *