دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

اساس دنیای امروز دنیای دیجیتال می باشد که بسیاری از افراد در این عرصه در حال فعالیت می باشند. همانطور که می بینید در هر کجای این دنیای پهناور بسیاری از فعالیت ها به لطف فرآیندهای ارتباطی دیجیتال و با استفاده از سخت افزارهای دیجیتالی در حال انجام می باشد و افراد زیادی در این بازه در تلاش هستند تا بتوانند هر روز فعالیت های خود را گسترش بدهند. اکنون زمان آن فرا رسیده که به صورت دیجیتالی بتوانیم فعالیت های خود را گسترش دهیم و به نوعی از دنیای سنتی و استفاده از دفاتر کاغذی فاصله بگیریم.

اساسا دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) به مجموعه از فعالیت هایی گفته می شود که به منظور تبلیغ محصولات و خدمات با استفاده از ابزارهای دیجیتالی صورت می پذیرد. البته این یک تعریف بسیار ساده از دیجیتال مارکتینگ و یا به زبان خودمان بازاریابی دیجیتالی است. در اصل، دیجیتال مارکتینگ خیلی گسترده تر از سایر روش های بازاریابی در کسب و کارهای سنتی می باشد و این روزها عموما این روش بسیاری از نیازهای افراد را پاسخگو می باشد.

دیجیتال مارکتینگ و مزایای آن

در این بخش قصد داریم اطلاعاتی کامل در خصوص این زمینه در اختیار شما قرار دهیم تا در صورتی که تمایل به انجام این فرآیند را داشتید به طورکلی از آن اطلاعات کامل و جامعی داشته باشید.

تعریفی کامل از دیجیتال مارکتینگ

اساسا دیجیتال مارکتینگ یعنی استفاده از ابزارهای موجود در اینترنت و فضای دیجیتال به منظور بازاریابی خدمات و محصولات. به طورکلی، در این روش، بازاریابی و یا مارکتینگ بیشتر وابسته به رسانه های دیجیتالی همانند شبکه های اجتماعی می باشد. استفاده از شبکه های اجتماعی به نوعی به نحوه ی بازاریابی دیجیتالی ما کمک می کند. اکنون فرقی نمی کند که بازاریابی ما در این شبکه های اجتماعی به صورت رایگان و یا دارای هزینه باشد.

بهره گیری از هر نوع رسانه ای که به کسب و کارهای دیجیتال مربوط است می تواند به فرآیند اجرای بازاریابی دیجیتال ما کمک کند. به عنوان مثال با استفاده از بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجوگر به ویژه گوگل می توانیم مشتریان بسیار زیادی را با محصولات و خدمات خود آشنا کنیم که در ادامه در خصوص ابزارها و روش های بازاریابی دیجیتال صحبت های زیادی خواهیم کرد.

ابزار های دیجیتال مارکتینگ

باید بگوییم که بازاریابی دیجیتال تنها محدود به کسب و کارهای آنلاین نمی باشد. بسیاری از افراد تصور می کنند بازاریابی دیجیتالی تنها برای کسب و کارهایی می باشد که دارای یک وب سایت هستند، در حالی که به هیچ عنوان اینطور نیست. بسیاری از کسب و کارهای سنتی نیز هستند که با استفاده از تبلیغات دیجیتال در تلاش هستند تا خدمات خود را به مشتریان احتمالی معرفی نمایند.

در این روش از بازاریابی سعی می گردد تا از طریق ابزارهایی نظیر وب سایت، ایمیل، شبکه های اجتماعی دیدگاه های کاربران و مخاطبین تحلیل گردد تا پس از بررسی های صورت گرفته بتوان بیشترین میزان بازدهی را از این طریق کسب نمود. اساسا در بازاریابی دیجیتال هدف اصلی فروش می باشد، البته فروش بیشتر به همراه داشتن مخاطبان هدف گسترده تر. ممکن است در بازاریابی سنتی به هیچ عنوان نتوانید به مجموعه ای گسترده از مخاطبین دسترسی پیدا کنید.

کمپین های دیجیتال مارکتینگ

شرکت دیجیتال مارکتینگ

اساسا در فضای جامعه شرکت هایی شکل گرفته اند که به راحتی می توانید با کمک آن ها این فرآیند را به انجام برسانید. به صورتی که برخی از شرکت های تبلیغاتی در این عرصه با طراحی وب سایت های مختلف و راه انداری شبکه های اجتماعی توانسته اند در این میان با افراد ارتباط برقرار کنند و به صورت آنلاین بسیاری از فرآیندهای یک برند را به انجام برسانند.

شرکت های بازاریابی دیجیتالی برای تمامی افراد با دریافت هزینه این سیستم را راه اندازی می نمایند و اساسا شرکت های تبلیغاتی هستند که به انجام چنین کارهایی تن می دهند. این روزها که شرایط اقتصادی بازایابی های سنتی آنقدرها خوب نیست، شرکت های ارائه دهنده ی خدمات فروش اینترنتی و بازاریابی آنلاین کسب و کارهای بسیار خوبی دارند، زیرا می توانند از این طریق با سایر کشورها نیز ارتباط برقرار نمایند و سبب ایجاد ارتباط با کشورهای توسعه یافته شده و به رونق کسب و کار افراد کمک شایانی نمایند.

مارکتینگ دیجیتال

آموزش دیجیتال مارکتینگ

به طورکلی انجام تمامی فرآیندهای دیجیتال مارکتینگ در کشورهای مختلف دارای آموزش های خاصی می باشد که باید حتما در این خصوص با افرادی زبده و کار بلد برای دریافت آموزش ها ارتباط برقرار نمود. اساس آموزهای مربوط به این فن از اصول خاصی پیروی می نمایند که باید حتما نسبت به این اصول پای بند بود تا بتوان یک فرآیند کامل را راه اندازی کرد.

 

اساسا این آموزش ها از بخش های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام تکمیل کننده ی مراحل قبلی و بعدی خود هستند و می توانید با استفاده از این مراحل به ارائه ی خدمات بیشتر بپردازید. از جمله این مراحل می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • استراتژی حضور
  • معجزه شبکه های اجتماعی 
  • از کسب وکار های محلی تا حضور در شبکه های اجتماعی
  • بازاریابی در اینستاگرام
  • استراتژی های رایگان 
  • سئو
  • فعالسازی SEM

لازم به ذکر است که این روش های در هر نوع آموزشی متفاوت می باشد و ممکن است شامل فیلدهای دیگری باشد. در این میان پس از فعالیت برندهای مختلف شما می توانید پس از آموزش دیدن وارد این عرصه شده و در این زمینه فعالیت های خود را گسترش دهید. اکنون زمان آن فرا رسیده است که به دنیای آنلاین سلام کنید و کسب و کار خود را از این طریق گسترش دهید و به نوعی به صورت بین المللی فعالیت نمایید.

اصول دیجیتال مارکتینگ و بیزینس شما

اصول دیجیتال مارکتینگ

مسلط بودن بر تمامی اصول بازاریابی دیجیتال جزو موردهای حیاتی برای حضور در بازار رقابتی امروز می باشد و به طورکلی یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) با توجه و تسلط بر تمامی این موارد می تواند موفقیت کل مجموعه را تضمین نماید. لازم به ذکر است مواردی که در زیر برای شما بیان می گردند یک بخش از اصول بازاریابی به حساب می آیند.

  • سئو و بازاریابی موتورهای جستجو

با جرات می توان عنوان کرد که سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر و کاربران به عنوان یکی از گسترده ترین مباحث دیجیتال مارکتینگ می باشند که در طی آن تمامی مباحث OnPage ( کدنویسی، لینک های داخلی و …) و OfPage (ورودی های سایت همانند رپورتاژ آگهی ،شبکه های اجتماعی و …) باید بررسی شوند و انجام بپذیرد. از جمله روش های بسیار سریع و راخت می توان به Google Adwords اشاره کرد.

  • بازاریابی ایمیلی

ایمیل مارکتینگ سطح های مختلفی دارد و یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ بر اساس شرایط می تواند برای اطلاع رسانی، خوش آمدگویی و بازاریابی دوباره ی کاربران از طریق سیستم ایمیل از این روش استفاده نماید. به این نکته توجه داشته باشید که اساسا زمان بندی در ایمیل مارکتینگ تعیین کننده ترین نکته می باشد.

  • تبلیغات بنری

 معمولا یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ بخش زیادی از زمان خود را صرف انتخاب، پیگیری و آنالیز تبلیغات بنری می نماید. پرداختن به تبلیغات بنری بصورت های مختلف مانند، ماهانه، کلیکی و بر اساس میزان فروش  صورت می پذیرد. 

  • بازاریابی محتوا

یکی از اصیل ترین روش های بازاریابی و افزایش ترافیک سایت، بازاریابی بر اساس ارائه محتوای مناسب می باشد. اصولا یک کارشناس بازاریابی دیجیتال باید محتوای مناسبی را برای سه دسته کاربر در موقعیت جستجوگرها، بررسی کننده و انتخاب کننده ارائه دهد. هیچگاه این نکته را فراموش نکنید که آینده ی بازر در اختیار محتوای ویدئویی و اینفوگرافیک می باشد.

  • بازاریابی در شبکه‏ های اجتماعی

شبکه های اجتماعی و یا Social Media می تواند به عنوان یک برگ برنده برای برند شما در تبلیغات به حساب بیاید. به طورکلی معرفی یک برند به ارتباط با کاربران و هزینه پایین تبدیل شود. اساسا شما باید حداقل درشبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، گوگل پلاس، اینستاگرام، تلگرام، توییتر، لینکدین و یوتیوب حضور دائم داشته باشید.

  • بازاریابی موبایل

تمامی قابلیت های گوشی های هوشمند مانند ارائه اپلیکیشن ها، تبلیغات درون برنامه ای تلفن همراه، پیامک و تبلیغات USSD در این مبحث جای می گیرد.

دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی

دیجیتال مارکتینگ PDF

بازاریابی دیجیتال شامل تمام تلاش های بازاریابی است که از کانال های دیجیتال همانند موتورهای جستجوگر، شبکه های اجتماعی، اپلیکیشن‌ های گوشی های هوشمند، ایمیل، وب‌ سایت‌ها و کانال‌ های دیگر برای ارتباط با مشتریان فعلی و احتمالی استفاده می‌کند. به عبارت دیگر دیجیتال مارکتینگ شامل تمام فعالیت‌های بازاریابی می‌شود که به صورت آنلاین و از طریق اینترنت انجام می‌پذیرد.

این روزها با وجود فراگیر شدن اینترنت و شبکه های اجتماعی، هنوز استفاده از آن ها در حال افزایش می باشد. اخیرا نتایج پژوهشی نشان داده است نتایج پژوهشی این اواخر نشان داده است که میزان رشد اینترنت در میان افراد بزرگسال در سه سال گذشته به میزان درصد بوده است. اساسا بازاریابی در ارتباط با مخاطبان کسب و کار شما در زمان و مکان مناسب بوده است. امروزه کاربران فضای مجازی بیشتر وقت خود را در اینترنت می‌ گذرانند و حضور بیش از اندازه ی مخاطبان در اینترنت اهمیت بازاریابی دیجیتال را پررنگ‌ تر نموده است.

در این میان سایت هایی برای ارائه ی مطالب آموزشی به صورت PDF طراحی شده اند که می توان به راحتی مدتی از زمان خود را در طول روز صرف مطالعه ی این فایل های پی دی اف نمود.

 

کتاب دیجیتال مارکتینگ

در دنیای دیجیتال امروزی با اینکه افراد بسیاری از کارهای خود را با استفاده از گوشی های هوشمند و یا لپ تاپ های خود اجرا می کنند ولی برخی نیز از این قاعده مستثنا هستند و تمایل دارند تا کتاب برای افزایش معلومات خود استفاده نمایند. در ادامه تعدادی از کتاب ها را که در این زمینه می تواند شما را یاری نماید برایتان معرفی خواهیم کرد.

  • کتاب Top of Mind

نحوه ی تولید محتوا برای درگیر کردن ذهن مشتریان

نام این کتاب از این موضوع گرفته شده است که بسیاری از برند های مطرح بازار همیشه در ابتدای کار به ذهن شما می رسند. اکنون شما نیز چگونه می توانید بقدری روی مخاطب تاثیر بگذارید که به شما اطمینان پیدا کند و در زمان خرید ابتدا به یاد شما بیوفتد؟ با ایجاد عادت هایی که ذهن مخاطبین شما را درگیر نماید و بتوانید با او ارتباط برقرار نمایید. این کتاب بصورت گام به گام به شما راه حل هایی را ارائه می نماید که بدانید چگونه با استفاده از تولید محتوای مناسب می توانید در ذهن مخاطبین خود جای بگیرید؟

  • کتاب Spin Sucks

نحوه ی ارسال پیام برای مشتریا به منظور ایجاد اعتماد

هدف اصلی این کتاب در واقع این است که به شما بگوید افراد پیام های مصنوعی و ساختگی را می شناسند و دوست ندارند و در ادامه به این موضوع اشاره می نماید که زیاد دنبال کمال گرایی نباشید و به جای آن صداقت را جایگزین کمالگرایی نمایید تا بتوانید با مشتریان خود یک رابطه ی دو سر منفعت را برقرار نمایید. در این خصوص در ایران نیاز به مطالعات بیشتری داریم و در ایم زمینه بسیار ضعیف هستیم.

  • کتاب Non-Obvious 2018

چگونه متفاوت فکر کنیم، ایده ها را جمع آوری کنیم و آینده را پیش بینی نماییم؟!

بیشتر بر روی چشم انداز ها و ترند های آینده بازار تمرکز داشته و اینکه مارکتر ها چگونه می توانند از این ترندها به نفع خود سود آوری داشته باشند. علاوه بر این، به شما شرح می دهد که چگونه می توانید اطلاعاتی را پیدا کنید که با استفاده از آن ها ترند های آینده را کشف کنید.

نتیجه گیری

اگر بخواهیم موضوع دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتالی را جمع بندی کنیم، باید بگوییم که اساسا این فرآیند هر روز در کشورهای در حال توسعه بیشتر پای می گیرد و با هوشمند تر شدن مسائل و جریانات زندگی ها بسیاری از افراد به این مقوله روی آورده اند تا بتوانند از این طریق با سایر کشورها ارتبط برقرار نمایند. اکنون زمان آن فرا رسیده است تا به جای هزینه برای تبلیغات بنری در خیابان ها و یا پیام های بازرگانی در صدا و سیما به سراغ استفاده از دیجیتال مارکتیگ در شبکه های ارتباطی برویم و به طور مستقیم با افراد در ارتباط باشیم.

به زودی شاهد پیشرفت هر چه بیشتر شبکه های اجتماعی در عرصه ی ارائه ی تحقیقات و نتاج بین المللی هستیم و می توانیم به این موج عظیم از فرآیند برندینگ بپردازیم.

کلمات مرتبط: مقاله دیجیتال مارکتینگ ، شرکت دیجیتال مارکتینگ ، آموزش دیجیتال مارکتینگ ، اصول دیجیتال مارکتینگ ، کتاب دیجیتال مارکتینگ ، دوره دیجیتال مارکتینگ ، دیجیتال مارکتینگ چیست ، ابزارهای دیجیتال مارکتینمقاله دیجیتال مارکتینگ ، شرکت دیجیتال مارکتینگ ، آموزش دیجیتال مارکتینگ ، اصول دیجیتال مارکتینگ ، کتاب دیجیتال مارکتینگ ، دوره دیجیتال مارکتینگ ، دیجیتال مارکتینگ چیست ، ابزارهای دیجیتال مارکتین

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

منبع : wiki

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *