بررسی تخصصی دنا پلاس توربو

دنا پلاس توربو

بررسی تخصصی دنا پلاس توربو : احتمالا تاکنون نام دنا پلاس توربو را بسیار شنیده اید و برایتان جای سوال بوده که این خودرو چه تفاوتی با دنا دارد و دلیل این نام گذاری را بخواهید بدانید. دنا پلاس به طور کلی تفاوت چندانی با دنا معمولی ندارد، به جز برخی از ویژگی های ظاهری! از لحاظ موتوری دقیقا مشابه می باشند و هر دو دارای یک موتور EF7 می باشند. در ادامه قصد داریم مشخصات این خودرو را به طور کامل برایتان بازگو نماییم.

بررسی تخصصی دنا پلاس توربومشخصات فنی دنا پلاس توربو

دنا پلاس دارای یک موتور EF7 TC با حجم موتور 1650 سی سی و حداکثر توان 150 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه می باشد. گشتاور موتور این خودرو 215 نیوتون متر در هر 4800 -2200 دور در دقیقه بوده و موتور این خودرو، یک موتور 16 سوپاپ می باشد که قدرتی فوق العاده را به ارمغان می آورد. سیستم سوخت رسانی انژکتور این خودرو یک سیستم پاشش چند نقطه ای با استاندارد آلایندگی یورو 4 می باشد. سیستم انتقال قدرت این خودرو از نوع دستی پنج سرعته بوده که شتاب صفر تا 100 آن 10 ثانیه می باشد. میزان مصرف سوخت این خودرو در خارج از شهر 5.7 لیتر در هر 100 کیلومتر بوده و در داخل شهر دارای سیکل ترکیبی 7.33 لیتر در هر 100 کیلومتر می باشد.

دنا پلاس توربوامکانات رفاهی دنا پلاس توربو

سیتم ترمز این خودرو از نوع ترمز ضد قفل ABS و EBD بوده که ترمزهای جلو از نوع دیسکی خنک کننده و ترمزهای عقب از نوع دیسکی معمولی می باشند. از لحاظ امنیتی در تصادفات، این خودرو دارای 4 کیسه ی هوا (راننده و سرنشین جلو و 2 کیسه هوا بر روی ستون ها جانبی) است. سیستم فرمان این خودرو از نوع هیدرولیکی با روکش چرم و مجهز به کلیدهای کنترلی سیستم صوتی و کروز کنترل می باشد. سیستم صوتی این خودرو دارای مانیتور مالتی مدیا تصویری با سیستم GPS و بلوتوث موبایل است که به همراه بلندگوهای فوق العاده قدرتمندی که در این خودرو استفاده شده است، صدایی دلنواز را برای افراد فراهم می آورد.

دنا پلاس توربوتجهیزات ایمنی دنا پلاس توربو شامل سیستم ایموبلایزر (ضد سرقت)، سیستم هشدار دهنده ی مرکزی، دوربین دنده عقب، هشدار دهنده ی موانع عقب، سیستم مالتی پلکس (عیب یابی هوشمند) و قفل مرکزی با ریموت رادیویی می باشد. همانطور که در اول نیز اشاره کریدم، دنا پلاس توربو تفاوتی در مشخصات فنی با دنا معمولی ندارد و تنها در ویژگی های ظاهری تفاوت دارد که شامل تعبیه ی سانروف آنتن سقفی جدید(shark fin) به همراه پشتیبانی از GPS و تغییر طراحی جانبی خودرو (درب‌ ها به همراه شيشه لچكي عقب، دستگيره‌ ها، گلگيرها و آينه‏ هاي جانبي) می شود.

بیشتر بخوانید  خط تولید رنو ساندرو در ایران رسما تعطیل شد

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید….

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بررسی تخصصی دنا پلاس توربو

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *