طراحی سایت اینتن
بنر مجتمع فنی تهران

چه کنیم تا کاربران بیشتری پست هایمان را بخوانند؟

0

چه کنیم تا کاربران بیشتری پست هایمان را بخوانند؟همه ی افرادی که در دنیای اینترنت و شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند، دوست دارند مطلبی را که می نویسند ،کاربران بیش تری آن را بخوانند. قطعا شما هم می خواهید که مخاطبان زیادتری را به سمت پست هایتان هدایت کنید حالا اگر در اینستاگرام یک پست را درج کنید علاقه زیادتری به لایک های بیشتر و کامنتهای زیادتر از سوی مخاطبان داشته اید.

جلب توجه مخاطبان

برای اینکه شما بتوانید مخاطبان بیشتری را داشته باشید باید علاوه بر داشتن یک متن خوب، توجه کاربران را نیز جلب کنید. این کار به سادگی انجام نمی شود و شما حتما باید به نکات و اصولی در این خصوص توجه نمایید.

فارغ از اینکه شما مطلب خودتان را در صفحه اصلی یا صفحه تگ و… می نویسید باید به عنوان یک نویسنده ،به نوعی عنوان متن و مطلب خود را نوشته باشید که توجه هر مخاطبی را به متن خودتان جلب نمایید. در واقع به بیانی ساده تر باید کاری بکنید که مخاطب به راحتی از کنار مطلب شما رد نشود و حتما برای چند ثانیه هم که شده به مطالعه مطلب شما بپردازد.

با وجود اینکه متن تاثیر زیادی در میزان بازدید مخاطبان داشته است ولی یک عنوان مناسب و تصویر جذاب در جذب مخاطبان بسیار تاثیر پذیر است. پستی که شما اماده می کنید صرفا نباید شامل محتوایی باشد که فقط قصد پر کردن پست را داشته باشید بلکه به نوعی با متن اصلی نوشته شود که مخاطب شما در آن به آنچه که می خواهد رسیده باشد.

مثلا اگر شما پستی را با عنوان هشتگ ها نوشته اید باید در آن هشتگ های پر کاربرد یا هشتگ های با دسته بندی مختلف را به کاربران خود معرفی کرده باشید.

جلب توجه مخاطبان 

چگونه عنوان متن را انتخاب کنم؟

حتما این سوال برایتان به وجود آمده است که چطور می توانیم یک عنوان متن جذاب و خیره کننده را انتخاب کنم. سعی کنید در زمان انتخاب تیتر و عنوان مطلب خود از بکار بردن عبارت ها و جمله های خیلی طولانی پرهیز کنید و همچنین از عبارت های خیلی کوتاه نیز دوری کنید.

حتی اگر شما یک مطلب خوب را نوشته باشید ولی تیتری با یک یا دو کلمه برای آن در نظر گرفته باشید نمیتوانید بازخورد خوبی را بدست بیاورید چون این گونه مطلب ها مخاطبان را اصلا جذب نمی کنند و مخاطب در نگاه اول مطلب را بیهوده تصور می کند و از کنار آن رد می شود.

در ایده ال ترین شرایط توصیه می شود که عنوانی را در نظر بگیرید که بین پنج تا ده کلمه داشته باشید و به نوعی منجر به درگیر شدن احساسان کاربران شود. این را در نظر بگیرید که هر چقدر شما بتوانید عنوان جذاب تری را برای متن خود در نظر بگیرید شانس بیش تری را در افزایش میزان بازدید مخاطبان خواهید داشت.

مخاطب برای خواندن مطلب های که تیترهای تکراری دارند ،زمانی را اختصاص نمیدهند آن ها در بیشتر مواقع بر روی پست های تاکید دارند که حس میکنند تازگی دارند و نمی خواهند که خودشان را با خواندن متنهای تکراری خسته کنند.

چگونه یک تصویر مناسب انتخاب کنم؟

چگونه یک تصویر مناسب انتخاب کنم؟

زمانی که شما یک پست را اماده می کنید اولین عکس مطلب شما به عنوان عکس اصلی در نظر گرفته می شود یا اینکه در زمان درج تصویر شاخص باید به تصویر انتخاب شده دقت زیادی داشته باشید چون این تصویری می باشد که در صفحه های مختلف سایت به نمایش گذاشته می شود و اگر امکان اشتراک پست در شبکه های اجتماعی دیگر وجود داشته باشد این تصویر بالای متن قرار می گیرد.

بررسی ها نشان میدهد مطالبی که دارای تصویر هستند نسبت به مطالب دیگر بازدیدهای زیادتری را داشته اند. سعی کنید همیشه در اینترنت به دنبال بهترین و جذاب ترین عکس ها باشید و بدون تفکر یک عکس را انتخاب نکنید صرفا برای اینکه عکسی را در پست تان درج کرده باشید.

وقتی یک متن را می نویسید حداکثر پس از سه تا چهار پاراگراف یک عکس مرتبط را درج کنید اینگونه هم سبب شده اید تا مخاطب راحت تر متن را درک کند و هم از خواندن متن شما خسته نشود.

مثلا اگر شما یک پست با موضوع اموزش چگونگی تنظیمات فونت گوشی نوشته اید سعی کنید حتما برای هر مرحله یک تصویر را در نظر بگیرید که نشان دهنده همان مرحله باشد. اینگونه مخاطب اگر از روی متن متوجه نشود به راحتی با دنبال کردن تصاویر میتواند اموزش را یاد بگیرد.

استفاده از تگ را فراموش نکنید

استفاده از تگ را فراموش نکنید

برای هر پستی که می نویسید سعی کنید از چند تگ استفاده کنید که این تگها باید با توجه به موضوعی که شما نوشته اید انتخاب شوند. مثلا اگر در مورد گوشی های هوشمند مطلبی را نوشته اید میتوانید از تگ های چون سامسونگ، اندروید و… استفاده نمایید.

تگ ها در واقع همان عنوان های صفحات وب سایت هستند و کمک می کنند تا خواننده از موضوع به صورت کلی درک صحیحی را داشته باشد و پیش از اینکه بر روی صفحه کلیک کند متوجه موضوع شود.

در شبکه های اجتماعی متن تان را انتشار بدهید

افرادی که جذب مخاطبان و افزایش آن ها را به عنوان اصلی ترین هدفشان قرار داده اند می توانند بعد از اینکه پست شان را اماده کردند در همان لحظه اول آن را در شبکه های اجتماعی مختلف به نمایش بگذارند.

در شبکه های اجتماعی متن تان را انتشار بدهید

دقت داشته باشید که در زمان طراحی وب سایت باید امکانی را برای پست ها در نظر گرفت که امکان اشتراک گذاری آن توسط مخاطبان در شبکه های اجتماعی نیز وجود داشته باشد. اگر مخاطبی از متنی که شما نوشته اید احساس رضایت داشت و در صورت تمایل بتواند آن را در شبکه های اجتماعی مثل واتس اپ با دیگر مخاطبان خود به اشتراک بگذارد. فراموش نکنید که این روزها شبکه های اجتماعی در معروف شدن یک برنده یا بیشتر شدن یک شرکت نقش مهمی را ایفا می کنند.

چه کنیم تا کاربران بیشتری پست هایمان را بخوانند؟ هر کسی که صاحب سایتی است ، باید به فکر افزایش بازدید سایتش باشد و اصلا فرقی نمی کند که شما چه محصولاتی را چه خدماتی را ارائه میدهید، قطعا بدون داشتن بازدید مخاطبان وب سایت شما بی ارزش خواهد بود.

تگ ها
loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

بنر مجتمع فنی تهران