تخم مرغ منبع پروتئین برای بدن

۰

تخم مرغ یکی از منابع غنی پروتئین و انواع ویتامین و مواد معدنی می باشد. حضور این غذای کوچک اما مفید در برنامه رژیم غذایی بسیاری از کمبود های بدن را برطرف کرده و از ابتلا به بیماری های زیادی جلوگیری می کند چرا که متخصصان تغذیه آن را به عنوان یک غذای کامل می شناسند.

ورزش کاران , کودکان در حال رشد، زنان باردار و شیر ده با مصرف تخم مرغ بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز خود را تامین می کنند. اگر روزانه یک عدد تخم مرغ مصرف کنید هیچ مشکلی برای کبد نخواهد داشت، گاهی در برخی از افراد، پزشک با توجه به شرایط و کمبود های بدن، مصرف بیش از یک عدد را نیز توصیه می کند. در ادامه به بررسی مهم ترین خواص تخم مرغ می پردازیم با زوم تک همراه باشید.

پروتئینزرده ی تخم مرغ طبعی گرم و سفیده آن طبعی سرد دارد. از نظر متخصصان طب سنتی اگر تخم مرغ کامل مصرف شود بسیار مفید بوده و تعادل طبع آن حفظ می شود.

تخم مرغ حاوی معدنی فراوان از جمله فسفر , ویتامین D، کلسیم و … می باشد. این مواد در شکل گیری استخوان ها و استحکام آن ها مفید بوده و در رشد استخوان های جنین در شکم مادر و نوزادان و کودکان تاثیر به سزایی دارد. این ماده غذایی از ابتلای کودکان به راشیتیسم و کندی رشد جلوگیری کرده و مانع ایجاد پوکی استخوان در بزرگسالان می شود.

اگر درچار کم خونی شده اید روزانه یک تخم مرغ آب پز شده بخورید , ویتامین ها و آهن موجود در تخم مرغ باعث رفع کم خونی می شود.از آنجا که آهن تخم مرغ به طور صد در صد جذب بدن می شود بسیاری از پزشکان مصرف تخم مرغ را به صورت روزانه به زنان باردار و شیرده توصیه می کنند.

یکی از ویتامین های فراوان تخم مرغ ویتامین A می باشد ویتامین A حاوی بتاکاروتن است این ماده در تقویت بینایی موثر بوده و از ضعیف شدن چشم جلوگیری می کند. همچنین ویتامین B موجود در تخم مرغ باعثتقویت سیستم عصبی و اسید پانتوتنیک شده و ظرفیت ذهن را بالا می برد.

با مصرف تخم مرغ می توانید سیستم عصبی خود را تقویت کنید. انواع ویتامین های موجود در تخم مرغ با بالا بردن مقاومت بدن در برابر میکروب ها و و میکروارگانیسم ها شده و از بیمار شدن جلوگیری می کند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

loading…