دیزنی روی تکنولوژی ذهن خوانی سرمایه گذاری می کند

دیزنی روی تکنولوژی ذهن خوانی سرمایه گذاری می کند

تا به حال حین تماشای ویدیوی روی یوتیوب با لپ تاپ، با گوشیتان پیامی فرستاده اید؟
کمتر کسی هنگام تماشای یک ویدیو به طور کامل روی آن تمرکز می کند. شاید این موضوع تا حدودی خوب هم باشد اما به نظر می رسد که حواس پرتی برای تبلیغ کنندگان خوب نیست. یک مطالعه روی شرکت بازاریابی Nielsen در سال گذشته با کشف این که ” عدم تمرکز بر روی تماشای ویدیو به شدت روی تاثیر تبلیغات اثر می گذارد.” این موضوع را تایید کرد. چنین نتایجی می تواند نشان دهد که چرا کمپانی مانند والت دیزنی روی تکنولوژی ای که برای ورود به ذهن انسان ها طراحی شده است سرمایه گذاری می کند.
هفته ی کذشته، کمپانی دیزنی 3 میلیون دلار روی شرکت تازه کار FEM سرمایه گذاری کرد. این یک تیم از کارمندان اسبق گوگل و یک اقتصاد دان از Caltech است که پلت فرم ویدیویی پریزما را تولید کرده اند که از علم مغز برای انتخاب ودیو هایی که کاربران واقعا به تماشای آن ها علاقه نشان خواهند داد، استفاده کنند. این کمپانی می گوید که 30 درصد از کسانی که از پلت فرم پریزما استفاده کرده اند در طول یک هفته برای تماشای ویدیو دوباره به این پلت فرم سر می زنند.
و این فقط آخرین حرکت دیزنی برای سرمایه گذاری روی یک کمپانی دیوانه ی تکنولوژی بود. در ماه جولای، این کمپانی 120 هزار دلار به FEM و 120 هزار دلار دیگر نیز به Emotiv، یک تازه کار در زمینه ی علوم مغز که گفته می تواند ” عملکرد مغز را ردیابی کند، احساست را مانیتور کند و از طریق ذهن اجسام در دید را کنترل کند.”، داد.
اما سرمایه گذاری های اخیر دیزنی بخشی از یک گرایش گسترده تر است. در عصر حواس پرتی دیجیتالی، کمپانی های رسانه ای و تبلیغاتی در حال کاوش علم ذهن و مغز به عنوان وسیله ای برای نگه داشتن مردمک چشم مردم روی محتوای رسانه، و تبلیغات، هستند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : دیزنی روی تکنولوژی ذهن خوانی سرمایه گذاری می کند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *