چرا بورگوارد را باید کاملاً آلمانی دانست؟

borgward

زمانی که به دهه ۵۰ میلادی نگاهی میاندازیم، متوجه میشویم کمپانی بورگوارد آلمان بزرگترین و فعالترین خودروساز اروپا بوده است. اتومبیلهای شرکت آلمانی بورگوارد همچون لوید ( Lloyd )، ایزابلا ( Isabella ) و هانزا ( Hansa ) جزء معروفترین و البته بهترین خودروهای دهه ۵۰ میلادی به حساب می‌رفتند و پلتفرم استفاده شده در ساخت این خودروها، پایه و اساس محصولات دیگر خودروسازان اروپایی به حساب می‌روند.

زمانی که به تاریخ صنعت خودرو نگاه می‌کنیم، متوجه خواهیم شد که تا دهه ۸۰ میلادی، خودروسازان معروف اروپایی از پلتفرمها و سیستمهای ابداعی شرکت بورگوارد آلمان استفاده می‌کردند، اما نقش خود برند بورگوارد در بازار خودرو بسیار کمرنگ بود. در واقع مشکل از بازار خودرو نبود و تا چند دهه پس از بسته شدن خط تولید شرکت بورگوارد، مردم در سراسر جهان از محصولات این شرکت آلمانی استفاده میکردند؛ از همین رو شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که چرا نام بورگوراد مدتی در بازار بینالمللی خودرو شنیده نمی‌شد؟!
کمپانی بورگوارد بر پایه عشق و علاقه کارل بورگوارد ( Carl F. W. Borgward ) به وسایل نقلیه موتوری بنا شد؛ از همین رو قبل از اینکه بازار خودرو و فروش محصولات برای این شرکت آلمانی مهم باشد، ساخت خودروهای باکیفیت و جذاب برای سازندههای این کمپانی اهمیت داشت. کارل بورگوارد طراح اصلی خودروهای بورگوارد و گرداننده این کمپانی بود، به همین دلیل در سال ۱۹۶۳ زمانی که او از دنیا رفت، کمپانی بورگوارد نیز تولیدات خودش را متوقف کرد. کارل بورگوارد اعتقادی به کمک دولت آلمان و سرمایهگذاران خارجی نداشت؛ از همین رو هیچگاه سهام شرکت بورگوارد را به صورت عمومی عرضه نکرد. این امر باعث شد پس از مرگ او، خانواده بورگوارد وارث شرکت به حساب بروند. برخلاف خود کارل بورگوارد، خانواده او علاقه زیادی به تولید و عرضه خودرو نداشتند و بیشتر بر روی فناوری‌های نوین در این صنعت تمرکز کرده بودند. به شکلی بورگوارد هیچ وقت از بین نرفت و همیشه با پیشرفت صنعت خودروسازی، گسترش یافت؛ اما در بازه زمانی نسبتا طولانی خودرویی تولید نکرد.
در سال ۲۰۰۸ کریستین بورگوارد ( Christian Borgward ) به همراه شریک خودش، تصمیم گرفتند دوباره اقدام به تولید وسایل نقلیه کنند؛ اما راه پدربزرگ را پیش نگرفتند و بر این باور بودند برای گسترش تولیدات بورگوارد باید از سرمایهگذارهای خارجی هم استفاده کرد. اولین سرمایهگذار بزرگ بورگوارد در سال ۲۰۰۹ چینی‌ها بودند که به صورت خصوصی اقدام به سرمایهگذاری در این شرکت آلمانی کردند. در عین حال کریستین بورگوارد بر حفظ اصالت کمپانی بورگوارد تاکید بخصوصی دارد و هیچگاه حاضر نشد که حق مالکیت یا بهتر است بگوییم سهام این شرکت آلمانی را به غیر از خانواده بورگوارد بفروشد. از همین رو سرمایهگذاران چینی فقط نقش افرادی را بر عهده دارند که سرمایه اولیه شرکت را برای تولیدات محصولات جدید تامین میکنند و هیچ نقشی در تصمیمگیری کمپانی بورگوارد ندارند و نخواهند داشت. خودروهای جدید کمپانی بورگوارد، BX5 و BX7 که اولین بار در سال ۲۰۱۵ در شهر فرانکفورت آلمان رونمایی شدند، هم طراحی آنها آلمانی است و هم فناوری بکار رفته در آنها. از طرفی بازار هدف بورگوارد هم اروپا بوده است؛ از همین رو این شرکت متعهد شده است که بر اساس استانداردهای کشور آلمان و اتحادیه اروپا محصولاتش را تولید کند. خانواده بورگوارد معتقد است، این کمپانی آلمانی بوده است و آلمانی خواهد ماند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چرا بورگوارد را باید کاملاً آلمانی دانست؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *