متن توافق آمریکا و کره شمالی

متن توافق آمریکا و کره شمالی

متن توافق آمریکا و کره شمالی (متن سند توافق ترامپ و کیم جونگ اون) : در ماه های گذشته اخبار بسیار زیادی از دیدار رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا منتشر شد ، اطلاعاتی که از توافقی مشترک بین کیم جونگ اون و دونالد ترامپ حکایت دارد. در ادامه متن ترجمه شده این سند را برای شما ارائه کرده ایم امیدوارم مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد.

متن توافق آمریکا و کره شمالی

متن توافق آمریکا و کره شمالی  : متن توافق مشترک بین رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ و کیم جونگ اون رهبر جمهوری دموکراتیک خلق کره شمالی در نشست کشور سنگاپور

 

دو رهبر کره شمالی و ایالات متحده آمریکا در دوازدهم ژوئن 2018 اولین نشست تاریخی خود را در کشور سنگاپور برگزار کردند.

در ابتدا تبادل نظری بین رئیس جمهوری ایالات متحده و کیم جونگ اون انجام شد. این تبادل نظر همه جانبه و گرم و صمیمی بود. که درباره مسائل مربوط به روابط جدید بین کره شمالی و آمریکا و ایجاد صلحی دائمی و قدرتمند در شبه جزیره کره بود. ترامپ به نمایندگی از ایالات متهده آمریکا متعهد شد که تضمین های امنیتی برای کره شمالی ایجاد کند. و کیم جونگ اون هم از عاری کردن تمامی شبه جزیره کره شمالی از صلاح های هسته ای گفت.

با توجه به اعتقاد دو طرف به ایجاد یک رابطه جدید بین امریکا و کره شمالی به صلح پایدار در شبه جزیره کره و جهان کمک می کند و اعتماد متقابل  می تواند به عاری کردن کره از هرگونه صلاح هسته ای ، ترامپ و کیم موارد زیر را به عنوان توافق خود اعلام کردند :

۱. دو کشور متعهد هستند که ارتباط جدیدی بین آمریکا و کره شمالی با خواست مردم دو کشور برای ایجاد صلح پایدار باشند.

۲.کره شمالی و امریکا برای ایجاد نظام صلحی پایدار و با ثبات در شبه جزیره کره بصورت مشترک سعی و تلاش خواهند کرد.ش خواهند کرد.

۳.کشور کره شمالی متعهد است براساس اعلامیه پانمونجوم در تاریخ ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ برای روند عاری کردن شبه جزیره کره از هرگونه صلاح هسته ای عمل نماید.

۴.آمریکا و کره شمالی متعهد شدند بقایای زندانیان جنگ و مفقود الاثر های هر دوکشور را به یکدیگر تحویل دهند.

بیشتر بخوانید  کانادا یا آمریکا؟

با توجه به تاریخچه ارتباط ملت ها نشست مشترک آمریکا و کره شمالی به عنوان اولین رخداد تاریخی و پر اهمیت در جهان به شمار می رود . این نشست می تواند تمامی تنش ها و خصومت های بین دو کشور را برطرف کند و فصلی نو از روابط بین دو کشور باشد. ترامپ و اون رهبر کره متعهد شدند ملزومات این بیانیه را سریعا و بصورت کامل اجرا کنند.

براساس صحبت های دو طرف مذاکرات تکمیلی بین دو کشور در اولین تاریخ ممکن با هدف اجرای نتایج نشست برگزار خواهد شد.

دونالد ج. ترامپ

رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا

کیم جونگ اون

ریاست کمیسیون امور دولتی جمهوری دموکراتیک خلق کره

۱۲ ژوئن ۲۰۱۸

جزیره سنتوزا

سنگاپور

نظر شما در مورد متن توافق آمریکا و کره شمالی چیست ؟ به نظر شما این دو کشور توافق های مورد نظرشان را اجرا خواهند کرد ؟

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : متن توافق آمریکا و کره شمالی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *