بررسی گوشی Huawei P9

بررسی گوشی Huawei P9: گوشی پرچمدار Huawei P9 بیشتر به خاطر دوربین فوق العاده اش مورد استقبال قرار گرفته است. نه تنها استفاده از نام برند معروف و قابل اطمینان Leica برای دوربین، بلکه داشتن دو لنز در پشت گوشی سبب این امر هستند. یکی از لنزها برای ثبت تصویر سیاه و سفید به صورت اختصاصی تعبیه شده است که تصاویری با کیفیت و دقت بالا را به ثبت میرساند. ترکیب این دولنز با یکدیگر باعث ایجاد تصاویری با وضوح بالا حتی در نور کم می شود.
اگر به عکسبرداری علاقه مند هستید، این گوشی برای شما بسیار مناسب است. زیرا بوسیله ی آن می توانید تصاویری با رزولوشن بالا را چه در حالت رنگی و چه در حالت سیاه و سفید تهیه نمایید.

دوربین
.دوربین پشت دو گانه ۱۲ مگاپیکسلی
.دوربین سلفی ٨ مگاپیکسلی
. حالت سیاه و سفید اختصاصی
خیلی از افراد با شنیدن نام لایکا شگفت زده شدند، زیرا لایکا یک نام تجاری بسیار قابل اطمینان در صنعت عکاسی است. اما در واقع حسگر دوربین این گوشی توسط کمپانی لایکا تهیه نشده است و این کمپانی تنها بر کار جهت هماهنگی بیشتر نرم افزار و سخت افزار دوربین نظارت داشته و تایید کرده است که روش های تولید و مواد بکارگرفته شده مطابق استاندارد هستند.
همانطور که گفتیم هر دو دوربین پشت دارای رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل هستند اما تنها یکی از آنها برای ثبت تصاویر رنگی می باشد. نتیجه ترکیب این دو لنز تصاویری با کنتراست عالی و جزئیات بالاست.
در حالت مونوکروم (تک رنگ) تصاویر سیاه وسفیدی با سطح کنتراست بسیار مناسب و عمق بالای رنگ مشکی ثبت می شوند و دیگر نیازی به هیچ گونه تغییر و یا ویرایش نخواهد بود.

تصاویر رنگی نیز در این گوشی بسیار عالی هستند و دوربین رنگها را بسیار نزدیک به واقعیت ثبت می کند و میزان کنتراست بسیار مناسب است. با این که تقریبا تمام پرچمداران حال حاضر قادر به گرفتن تصاویر وضوح بالا در روشنایی هستند، P9 در نور کم نیز قادر به عکسبرداری با جزئیات فوق العاده است.

طراحی
.۱۴۵x۷۰.۹ میلیمتر و قطر ۶.۹۵ میلی متر
.۱۴۴ گرم
.بدنه تماما فلزی
.دارای اسلات حافظه اس دی
Huawei P9 یک گوشی ظریف، با طراحی تماما فلز و زیباست. شاایان ذکر است که گوشی در برابر نفوذ آب مقاوم نمی باشد.اسلات کارت حافظه میکرو اس دی و سیم کارت در سمت چپ گوشی قرار دارند. میکروفون، جک سه ونیم میلی متری هدفون ، پورت USB typeC و اسپیکر در زیر گوشی قرار گرفته اند. در پشت گوشی نیز لنزهای دوگانه را در کنار فلاش LED و دریچه فوکوس لیزری مشاهده می کنیم.
هم چنین حسگر اثر انگشت در پشت گوشی قرار دارد و عملکرد سریع و دقیقی دارد.

 

نمایشگر
.۵.۲ اینچ
.رزولوشن ۱۹۲۰x۱۰٨۰
صفحه نمایش ۵.۲ اینچی دارای رزولوشن full HD (۱۰٨۰χ۱۹۲۰) و تراکم پیکسلی ۴۲۳ در هر اینچ است. همچنین از تکنولوژی IPS در ساخت این صفحه نمایش استفاده شده است، دارای طراحی ۲.۵ بعدی و تنها ۱.۷ میلی متر حاشیه می باشد.جای تاسف دارد که در این گوشی نیز از رزولوشن فوق العاده بالای گوشی هایی مانند Galaxy S7 و LG G5 استفاده نشده است، این در حالیست که قیمت این سه محصول تقریبا فرق چندانی ندارند.
میزان نور صفحه نمایش بسیار مناسب است و به راحتی میتوان از آن در زیر نور در محل کار و یا بیرون از خانه استفاده کرد. رنگ ها در این نمایشگر به زیبایی دیده می شوند و دارای کنتراست مناسب است و در کل صفحه نمایش مناسبی است.

عملکرد پردازنده و نرم افزار اندروید
.پردازنده ٨ هسته ای Kirin 955
.سه گیگابایت رم
.اندروید ۶.۰ مارشمالو

.رابط کاربری شخصی سازی شده Emotion UI
پردازنده کایرین ۹۵۵ که یک پردازنده قدرتمند است روی گوشی P9 نصب شده است و دستگاه دارای سه گیگابایت رم می باشد و امکان اجرای روان بازی ها و برنامه ها را با سرعت بالا فراهم می کند. همچنین مشاهده ویدیوهای آنلاین در این گوشی بسیار روان بوده و ویرایش تصاویر در برنامه ای مانند Snapseed بدون ایجاد هیچ مشکلی صورت می گیرد.
عملکرد گوشی P9 در تست های بنچمارک بسیارمناسب بوده و امتیاز ۵۶٨۶ را در Geekbench 3 به دست آورده است، این میزان حتی از امتیاز Galaxy S7 (۵۴۲۹) نیز بیشتربوده است. اما در تست 3D Mark امتیاز گوشی کاهش یافته. امتیاز P9 در این تست ۱۹۲۵۳ و امتیاز Galaxy S7 امتیاز ۲٨٨۹۶ را گرفته است. با این حال نیازی به نگرانی نیست P9 قادر به اجرای بازی هایی مانند سری Grand Theft Auto و یا Fifa 2016 صورت روان است.

P9 با اندروید ۶.۰ عرضه می شود اما رابط کاربری Emotion UI ظاهر را به کلی تغییر داده است. هواو تغییرات زیادی در رابط کاربری اندروید داده است، یکی از تغییرات برداشتن منوی برنامه ها است که همین باعث می شود برنامه ها در صفحه اصلی گوشی پراکنده شده اند، که البته می توانید با ساختن یک پوشه، برنامه ها را در یک جا جمع کنید.
هواوی هنوز هم پافشاری زیادی بر نصب برنامه های پیش فرض خود مانند تقویم، ایمیل و ابزار گالری دارد. امکان حذف کردن این برنامه ها وجود ندارند. این در صورتی است که مشابه همین برنامه های گوگل به صورت پیش فرض روی گوشی نصب شده اند. همین باعث می شود اولین بار که گوشی را روشن می کنیم کمی گیج کننده و نامرتب به نظر بیاید.
هم چنین ابزار تغییر تم نیز وجود دارد که به شما اجازه تغییر ظاهر کاربری را می دهد. اما تنها شش تم در آن وجود دارد.

طول عمر باتری
هواوی اعلام کرده است که باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی P9 بعد از یک بار شارژ کامل تا دو روز دوام می آورد، اما اگر شما تمام روز را به اجرای بازی و یا عکاسی بپردازید ، باتری تنها یک روزو نه بیشتر دوام می آورد.
باتری شارژ را در حال استند بای خوب نگه می دارد، اگر میخواهید مدت بیشتری گوشی روشن بماند میتوانید با خاموش کردن وای فای و جی پی اس و کم کردن نور صفحه نمایش این امر را میسر کنید. هم چنین یک حالت Ultra battery mode در گوشی وجود دارد، با روشن کردن این حالت تنها می توانید پیام ارسال کنید و تماس بگیرید، استفاده از این حالت نیز برای زمانی که خارج از خانه هستید و شارژ گوشی رو به اتمام است مناسب است.

سخن آخر
گوشی هواوی P9 یک گوشی پرچمدار با قابلیت ثبت تصاویری بسیار فوق العاده است. طراحی فلزی ظریف این گوشی و قدرت سخت افزاری بالا از ویژگی های مثبت آن است. اگر چه برخی کاربران رابط کاربری این گوشی را نمی پسندند و آن را یکی از نقاط ضعف P9 می دانند. اما در کل اگر به دنبال یک گوشی ظریف با دوربین عکسبرداری قوی و پردازنده قوی هستید این گوشی برای شما مناسب خواهد بود.
گوشی Huawei P9 در آذر ماه سال ۹۶ با قیمت حدودی ۱.۲۵۰.۰۰۰ تومان در بازار عرضه میشود.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بررسی گوشی Huawei P9

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *