چگونه در اپل، تاییدیه دو عاملی را برای گوگل فعال کنیم.

• چگونه در اپل، تاییدیه دو عاملی را برای گوگل فعال کنیم.

همان طور که انتشار عکس های دزدیده شده هنرمندان، نشان میدهد، همه ما باید بیشتر از همیشه مواظب اطلاعاتمان در فضای اینترنت، باشیم. ممکن است فکر کنید این گونه مسائل فقط برای اشخاص مشهور اتفاق می افتد، و باقی ما نیازی به نگرانی در این رابطه نداریم، اما تنها به اطلاعاتی که روی اکانت گوگلتان دارید، فکر کنید. شبکه های اجتماعی، ظاهر اجتماعی ما هستند، و ایمیل ها اطلاعات مالی و خیلی چیز های دیگر را ذخیره میکنند.
برای قدم اول یک پسورد قوی عالی ست، اما استفاده از دو عامل برای تایید ورود، یک لایه دیگر بین مردم و اطلاعات شما قرار میدهد. اگر این کار را انجام دهید، دستری به اکانتتان به آدم هایی که پسوردتان را دارند محدود میشود – و هم چنین دسترسی به مرحله دوم تایید، که میتواند به صورت تایید پیامکی، ایمیلی و یا حتی یک برنامه متصل روی گوشیتان، باشد.
برخی سرویس ها هر سه راه را برای شما آزاد گذاشته اند و برخی دیگر از یک یا دو راه پشتیبانی میکنند. در هر صورت، زمانی که شما راه تاییدی خود را انتخاب کردید، وارد شدن به اکانتان نیازمند یک کد که از طریق انتخاب شده برای شما فرستاده میشود، خواهد بود، و بدون آن کد، دسترسی به اکانت غیر ممکن خواهد بود.
Gmail
مطمئنا اولین چیزی که میخواهید از آن محافظت کنید، اکانتتان است. نه تنها اکانت ایمیل شما منبع ذخیره همه جور اطلاعات مهمی هست، اما به علاوه آن، از آن جایی که در دنیای امروز، idهای ایمیل، راه پیش فرض برای ورود به سرویس های وب است، اکانت جی میلتان میتواند دروازه ای برای ورود به اکانت های دیگرتان باشد. برای تنظیم تاییدیه دو عاملی، مراحل زیر را دنبال کنید

  1. به تنظیمات امنیت اکانت گوگلتان بروید و در زیر منوی رمز عبور، به دنبال گزینه تایید دو مرحله ای (2-step Verification) بگردید.
  2. روی تنظیم کلیک کنید. در صفحه ی بعد، روی شروع تنظیم کلیک کنید.
  3. در صفحه ی بعد، وارد شوید.
  4. روش گرفت کد را انتخاب کنید> روی کد را بفرست کلیک کنید.
  5. یک کد دیجیتالی 6 رقمی به وسیله اس ام اس یا تماس تلفنی برای شما فرستاده میشود. کد را در وبسایت وارد کنید و روی تایید> بعدی> تایید کلیک کنید.

بعد، گوگل از شما میخواهد که تمام دستگاه ها و برنامه هایتان را دوباره متصل کنید. اگر به برنامه هایی اجازه دسترسی به اکانت گوگلتان را داده اید، باید برای هر کدام از آن ها پسورد جداگانه در نظر بگیرید و دوباره واردشان شوید. برای این کار، زمانی که گوگل اجازه ی آن را به شما داد، روی پیکربندی کلیک کنید. حالا برنامه و دستگاه را از منو های باز شونده انتخاب کنید و روی ایجاد، کلیک کنید.هر پسوردی که تولید میکنید فقط برای یک برنامه قابل استفاده خواهد بود.

اپل

تاییدیه دوعاملی در اپل یک پروسه نسبتا طولانی ست که حداقل سه روز طول میکشد. به این صورت:

 

  1. صفحه اپل ID تان را باز کرده و وارد شوید.
  2. در سمت چپ، روی پسورد و امنیت، کلیک کنید.
  3. باید به دو شوالی که هنگام ساخت اکانت آن ها را انتخاب کردید، پاسخ دهید.
  4. در سمت راست، در بالا گزینه تایید دو مرحله ای را خواهید دید. گزینه شروع شو را انتخاب کنید.
  5. با فعال سازی تاییدیه دو مرحله ای، برای مدیریت اپل ID تان، یکی از این دو موردی که در ادامه آمده را لازم دارید: پسوردتان، یک دستگاه قابل اعتماد، ( میتوانید کد را از طریق ” گوشی من را پیدا کن” دریافت کنید.) و کلید بازیابیتان. هر بار که با یک دستگاه جدید وارد آی تونز میشوید یا چیزی از آن میخرید، باید برای ورود این اطلاعات را وارد کنید. اپل برای این موضوع به شما اخطار میفرستد و میگوید که فادر به ریست پسوردتان نیست. اگر با این موضوع مشکلی ندارید برای دو صفحه روی گزینه ادامه کلیک کنید و بعد روی شروع شو کلیک کنید.
  6. به خاطر احتیاط در اضافه کردن مورد امنیتی و تنظیم تاییدیه دو عاملی روی Apple ID تان، کمپانی از شما میخواهد برای ادامه تنظیمات تا 3 روز صبر کنید. در همین حین، مطمئن شوید که گزینه ” آیفون/آیپد مرا پیدا کن” در دستگاهتان، روشن باشد. میتوانید از طریق تنظیمات> iCloud > آیفون مرا پیدا کن> روشن، این کار را انجام دهید.
  7. بعد از سه روز، دوباره وارد Apple ID تان شوید و صفحه تنظینات امنیتی را باز کنید تا دستگاه هایی که با آن ها وارد اکانتتان شدید را مدریت کنید. در اینجا میتواند دستگاه های قابل اعتماد را علات بزنید تا برای استفاده از اکانتتان در این دستگاه ها فقط به پسورد نیاز داشته باشید.
به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چگونه در اپل، تاییدیه دو عاملی را برای گوگل فعال کنیم.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *