۸ برابر شدن ظرفیت اینترنت بین الملل ایران تا ۵ سال آینده

increase-internet-speed

محمود خسروی،معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،در کنفرانس ظرفیت اوراسیا ۲۰۱۵ که در کشور ترکیه برگزار شد در جمع نمایندگان کشورهای این منطقه، وضعیت فعلی شبکه زیرساخت ارتباطی ایران را تشریح کرد و از تلاش برای ارتقای ظرفیت اینترنت بین الملل خبر داد و گفت: این ظرفیت تا ۵ سال آینده با ۸ برابر افزایش به ۱۶ ترابیت برثانیه می رسد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، با بیان اینکه این شرکت وظیفه تامین شبکه زیرساخت اصلی ایران را بر عهده دارد گفت: در واقع بستر اصلی تمامی اپراتورهای ثابت و سیار داخلی، منطقه ای و بین المللی از این طریق فراهم می شود.تلاش برای ارتقای ظرفیت اینترنت بین الملل در دستور کار شرکت ارتباطات زیرساخت قرار گرفته به نحوی که قرار است ظرفیت اینترنت بین الملل ایران که در حال حاضر ۲ ترابیت بر ثانیه است تا سال ۲۰۱۷ به ۸ ترابیت و تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی به ۱۶ ترابیت بر ثانیه برسد.

وی همچنین از برنامه ایران برای توسعه شبکه و افزایش ظرفیت ترانزیت بین الملل از ۳۰۰ گیگابیت به ۲۰ ترابیت در سال ۲۰۱۷ و ۳۰ ترابیت برثانیه تا سال ۲۰۲۰ خبر داد.

خسروی با بیان اینکه ایران از هرگونه مشارکت بین المللی در عرصه ارتباطات استقبال می کند خاطرنشان کرد: اجرای سیاستهای خصوصی سازی از یکسو و باز شدن فضای تجاری جهانی ایران در دوران پس از تحریم از سوی دیگر، زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری های خارجی در بخش مخابرات و ارتباطات ایران فراهم می کند.

وی با تاکید بر مشارکت ایران در پروژه های توسعه خدمات مخابراتی در سطح منطقه، در مورد استراتژی ایران برای ورود به بازار مخابراتی منطقه اوراسیا نیز گفت: خرید و فروش ظرفیت ارتباطی، ارائه و خرید سرویس با کیفیت و قیمت مناسب، استراتژی اصلی ایران در این بازار است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت اضافه کرد: درهمین حال مشارکت در کنسرسیوم های بین المللی برای ارائه خدمات در سطح بین الملل، ترانزیت ارتباطات مخابراتی منطقه، راه اندازی سامانه توزیع محتوا در ایران -CDN و ارائه خدمات میزبانی سرور از دیگر شیوه های حضور ایران در بازار ارتباطات بین الملل است.

به گزارش مهر، کنفرانس ظرفیت اوراسیا ۲۰۱۵ با هدف افزایش ظرفیت انتقال بین الملل کشورهای آسیایی اروپایی در استانبول ترکیه برگزار شد که مدیران ارشد شرکتهای مطرح مخابراتی جهان در آن شرکت داشتند.

بیشتر بخوانید  افزایش سرعت اینترنت به کمک نرم افزار Cyclone

این کنفرانس همه ساله با تمرکز بر کسب و کار و با هدف تبادل خدمات ارتباطی در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی و ایجاد فرصت های جدید مبادلات تجاری ارتباطی به صورت دوره ای در کشورهای مختلف منطقه برگزار می شود

 

منبع : مهر

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : ۸ برابر شدن ظرفیت اینترنت بین الملل ایران تا ۵ سال آینده

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *