۶ راه سریع برای آزادسازی حافظه در گوشی های اندروید

۶ راه سریع برای آزادسازی حافظه در گوشی های اندروید

به جرئت میتوان گفت که کمبود حافظه بیشتر اوقات از یک ویروس نیز آزار دهنده تر است! اما خوشبختانه این مشکل در عین آزاردهنده بودن، راه حل های آسان و سریعی دارد.

شما میتوانید صد ها مگابایت و حتی یک یا دو گیگابایت از حافظه گوشی خود را به وسیله ی حذف دانلودهای بیهوده، از بین بردن نقشه ها و فایل های آفلاین و حذف کردن حافظه ی پنهان (cache) برنامه های گوشی خود بازیابی کنید. همچنین پاک کردن برنامه هایی که کمتر استفاده میشوند میتواند به ازادسازی حافظه گوشی شما کمک شایانی کند.

۱. حذف حافظه ی پنهان (cache) همه ی برنامه ها

کافی است به تنظیمات برنامه های نصب شده گوشی خود بروید و هر یک از برنامه ها را انتخاب کنید، متوجه میشوید که هر برنامه اطلاعات پنهان بین چند کیلوبایت تا چند صد مگابایت دارد.

 

۶ راه سریع برای آزادسازی حافظه در گوشی های اندروید

این داده های پنهان نه تنها ضروری نیستند، بلکه اضافی اند و میتوانید آنها را به راحتی پاک کنید. کافی است دکمه ی Clear Cache را لمس کنید. اگر تعداد برنامه های نصب شده زیاد است و از حذف داده های پنهان یک به یک برنامه ها خسته میشوید، کافی است به تنظیمات -> حافظه -> داده های پنهان (Cached Data) بروید و آن را لمس کنید تا داده های پنهان همه ی برنامه ها حذف شود.

Settings -> Storage -> Cached Data

۲. پاکسازی پوشه ی دانلودها

 

۶ راه سریع برای آزادسازی حافظه در گوشی های اندروید

مانند رایانه ی شخصی یا مک شما، گوشی اندروید شما نیز یک پوشه ی دانلود دارد که مخفیگاه خوبی برای فایل های دانلود شده ی اضافی است تا حافظه گوشی شما را هدر دهند. برنامه ی دانلود (Downloads) را باز کنید و ببینید کدام فایل ها به درد نمیخورند. همچنین فایل هایی که حجم زیادی را اشغال میکنند. یک راه خوب انتقال فایل های سنگین به رایانه یا سرویس ابری، و حذف فایل های بیهوده است.

۳. حذف تصاویری که هم اکنون پشتیبان گیری شده اند

 

۶ راه سریع برای آزادسازی حافظه در گوشی های اندروید

در نسخه های جدید برنامه ی Photos از گوگل، شاهد این امکان بوده ایم که تصاویر گوشی شما در حساب گوگل پشتیبان گیری میشوند. بنابراین، میتوانید تصاویری را که توسط این برنامه پشتیبان گیری شده اند را با خیال راحت از گوشی خود حذف کنید تا فضای زیادی را آزاد کنید. کافیست برنامه ی Photos را باز کنید، دکمه ی سه خط در گوشه ی چپ و بالای صفحه را لمس کنید و سپس Settings -> Free up device storage را انتخاب کنید. با این کار برنامه به شما میگوید که چه تعداد تصاویر را میتوانید حذف کنید.

۴. مدیریت موسیقی ها و پادکست های دانلود شده

 

۶ راه سریع برای آزادسازی حافظه در گوشی های اندروید

برنامه ی Play Music گوگل برای دانلود موسیقی به شما دو انتخاب میدهد، یکی اینکه خودتان به صورت دستی انتخاب کنید که چه آهنگ ها و آلبوم های خریداری شده ای دانلود شوند و دیگری هم اینکه خودش برای شما تصمیم بگیرد. در هر حال، میبینیم که طرفداران موسیقی با حجم زیادی از موسیقی بر روی دستگاه خود مواجه میشوند.

این موضوع در مورد پادکست ها نیز صدق میکند و این برنامه سه قسمت آخر پادکست هایی که در آنها مشترک شده اید را به طور خودکار دانلود میکند. و اگر شما در تعداد زیادی پادکست اشتراک داشته باشید، حجم اشغال شده توسط این پادکست ها خیلی زیاد میشود.

برای اینکه ببینید چه حجمی اشغال شده برنامه را باز کنید و دکمه سه خط را لمس کنید و سپس Settings -> Manage Downloads را انتخاب کنید. برای حذف یک موسیقی یا پادکست از حافظه داخلی دکمه ی نارنجی رنگ Downloaded را روبروی آن لمس کنید.

نکته: این روش برای برنامه های Movies و TV گوگل پلی نیز جواب میدهد.

۵. حذف نقشه های آفلاین Google Maps

 

۶ راه سریع برای آزادسازی حافظه در گوشی های اندروید

دانلود کردن یک نقشه در نسخه ی جدید این برنامه به شما این امکان را میدهد تا در زمانی که دستگاه شما به اینترنت وصل نیست نیز بتوانید به نقشه ی آن مکان دسترسی داشته باشید، حتی جستجو و نمایش مسیر های آن نقشه نیز امکان پذیر است.

اما این مناطق آفلاین (Offline Area) هزینه ای به همراه دارند و آن حافظه دستگاه است، آنهم مقدار زیادی از آن. با لمس کردن دکمه ی سه خط “همبرگر” گوشه ی صفحه و انتخاب Offline Areas میتوانید به لیستی از نقشه های دانلود شده دسترسی داشته باشید و در صورت نیاز آنها را حذف کنید.

۶. حذف برنامه های کمتر استفاده شده

۶ راه سریع برای آزادسازی حافظه در گوشی های اندروید

نصب کردن یک برنامه بر روی دستگاه اندروید این روزها بسیار ساده است و نتیجه ی این امر، نصب برنامه های فراوان و پر شدن حافظه ی دستگاه است. برخی از این برنامه ها هستند که به ندرت استفاده میشوند، پس چرا آنها را حذف نکنیم؟ کافی است به تنظیمات -> حافظه و USB -> برنامه ها (یا Settings -> Storage & USB -> Apps) بروید، اما متاسفانه این قسمت به شما نمیگوید که کدام برنامه ها کمتر استفاده شده اند، با این حال شما میتوانید گشتی در این لیست بزنید و اضافه ها را حذف کنید یا لیست را بر اساس سایز مرتب کنید و برخی برنامه های حجیم را حذف کنید. البته میتوانید از برخی برنامه ها مانند App Usage و App Tracker‌ نیز استفاده کنید.

منبع: PCWorld

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : ۶ راه سریع برای آزادسازی حافظه در گوشی های اندروید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *