گوشی پزشکی به انگلیسی

گوشی پزشکی

گوشی پزشکی : پیشینه ی گوشی پزشکی به دوران بسیار دور بر می گردد، سال های که هنوز تجهیزات پزشکی مجهز وجود نداشت.اما گوشی پزشکی توسط شخصی به نام رنه لاینک ساخته شد و این گوشی در نمونه های اولیه خود فقط دارای یک دهانه بود که روی گوش قرار می گرفت و بخش بزرگتری نیز داشت که آن را روی سینه بیمار می گذاشتند.

گوشی پزشکی به عنوان وسیله ی می باشد که می توان صداهای ضعیف و داخلی در بخش های مختلف بدن را با آن تقویت کرد ، این گوشی با نام استِتوسکوپ هم شناخته شده است و نام علمی آن به انگلیسی نیز Stethoscope می باشد. 

گوشی پزشکی

با وجود این گوشی دیگر نیازی نیست پزشک سر خود را بر روی سینه بیمار قرار دهد و معاینه را انجام دهد . گوشی به زبان ساده تر برای سمع قلب ، ریه و گاهی شکم بکار می رود.  

گوشی پزشکی معمولا  دارای سه قسمت اصلی می باشند که قسمت اول آن روی بدن فرد قرار می گیرد و قسمت زنگوله ی آن ارتعاش های بدن را به ارتعاش های صوتی تبدیل می کند و کمی تشدید می نماید. بعد از آن صوتی که حاصل می شود وارد لوله یا لوله های هدایت کننده صدا می گردد . در نهایت به واسطه گوشی های مخصوص وارد گوش پزشک می شود. گوشی های پزشکی نمونه های گوناگونی داشته اند.به صورت معمول دیافراگمی گوشی که دارای سطح زیادتری است برای گوش دادن صداهای متفاوت بدن به کار میرود. 

بخش زنگونه ی آن که نام bell دارد معمولا پرده ای نداشته و تنها برای مواردی است که آن قسمت بدن بمی خاصی داشته باشد و با استفاده کردن از قسمت زنگوله ای این کیفیت را تشدید می کند. 

 هنگامی که تکنولوژی پیشرفت کرد و فناوری های زیادی به وجود آمدند گوشی های پزشکی نیز دچار تغییر و تحولات شدیدی شدند. اما این روزها گوشی های دیجیتالی را مشاهده می کنیم که به صورت هوشمندانه ی می تواند اندازه گیری های را انجام بدهند و تا حدود 40 برابر صدای قلب و ریه را تقویت می کنند و سبب می شوند که نویز در آنها حذف می گردد. با وجود این فناوری ها می توان اندازه گیری های انجام شده را به شکل موج روی گوشی هوشمند مشاهده نمود و با دیگر پزشکان آنها را به اشتراک گذاشت.
به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  اثر پلاسبو واقعیست و باعث بهبود سلامتی میشود! واقعا پلاسبو چیست؟!

نظرات در مورد : گوشی پزشکی به انگلیسی

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *