گوشی های غیر قابل ردیابی

گوشی غیر قابل ردیابی

گوشی های غیر قابل ردیابی  : شاید از خود سوال کرده باشید که همه ی گوشی های که در بازار وجود دارند را می توان ردیابی کرد ؟ آیا قابلیت ردیابی در تمامی گوشی ها وجود داشته است ؟

کدام گوشی غیر قابل ردیابی است ؟

ردیابی کردن گوشی در برخی از گوشی ها امکان پذیر نیست و این موضوع سبب شده تا عده ای به این گوشی های غیر ردیاب علاقه ی زیادی داشته باشند .مواد فروشان بریتانیایی به گوشی های قدیمی نوکیا 8210 علاقه زیادی داشته اند زیرا این گوشی ها از دسته گوشی های هستند که تقریبا ردیابی نمی شوند .
توسط وب سایت Vice گزارشی تهیه شد که نشان می داد قاچاقچی های مواد مخدر در بریتانیا برای اینکه از ردیابی های پلیس در امان باشند به سراغ استفاده از گوشی های قدیمی می رفتند . یکی از این گوشی های که برای این افراد محبوبیت زیادی داشت نوکیل 8210 بود . این گوشی نه بلوتوث و نه وای فای داشته است به همین دلیل بدست آوردن اطلاعات از آن بسیار کار مشکلی است . این گوشی به دلیل سادگی و نداشتن جی پی اس قابل ردیابی نمی باشد . باتری این گوشی تا ساعت های طولانی می تواند برای شما کار کند زیرا هیچ گونه اپلیکیشنی ندارد که بخواهد مصرف باتری را افزایش دهد . نوکیا 8210 دارای یک قابلیت ارتباطی فروسرخ می باشد که در مواقع اضطراری برای انتقال اطلاعات بسیار کارگشا بوده است .
در وب سایت Vice طبق گفته ی یکی از قاچاقچیان انگلیسی برخلاف آیفون و گوشی های جدید امروزی ، گوشی نوکیا8210 به عنوان گوشی است که قابل اعتماد می باشد . این شخص بیان می کند که سه گوشی نوکیا8210 داشته است .
در ادامه دلیل استفاده از این گوشی را این چنین بیان می کند که توسط گوشی های بلوتوث دار و وای فای دار امروزی به راحتی پلیس می تواند اطلاعات آنها را بدست بیاورد و بسیار راحت به صحبت های آنها شنود داشته باشد اما استفاده از این گوشی های نوکیا سبب شده تا ما غیر قابل ردیابی باشیم . به گفته این شخص بسیاری از افرادی که دوست ندارند شناسایی شوند از این گوشی استفاده می کنند .
در ادامه در وب سایت VICE یکی از مغازه داران خیابان سوهو این گونه بیان می کند که مشتریان زیادی هستند که روزانه برای خرید این گوشی ( نوکیا 8210 ) به مغازه این شخص مراجعه می کنند . در سال 1999 این گوشی تولید شده است و امروزه پیدا کردن آن دشوار است در هر صورت زمانی که این گوشی در مغازه ی دیده شود به سرعت به فروش خواهد رسید .
جالب است بدانید در وب سایت Vice نیز در مورد یک معتاد 32 ساله این گونه می گوید که اخیرا از نوکیا 8210 به جای سامسونگ گلکسی شکسته اش استفاده می کند و معتادان دیگری خواهان خرید این گوشی بوده اند در نهایت او این گوشی را با مواد فروش دیگری در ازای مواد مخدر کراک به ارزش 50 دلار معاوضه نموده است .
نباید فراموش کرد که این گوشی های غیر ردیاب تنها برای عده ای خیلی ضروری بشمار می آید که دوست ندارند به هیچ وجه مورد ردیابی قرار بگیرند .

بیشتر بخوانید  بهترین گوشی های هوشمند فولدبلی که تا سال 2020 رونمایی و عرضه شده اند!

تنها راه غیر قابل ردیابی کردن گوشی

یکی از اشتباهات رایجی که شاید عده ای در ذهن داشته باشند این است که اگر گوشی را در حالت Airplane mode قرار دهند از ردیابی کردن در امان خواهند بود . مثلا فرض کنید یک قاچاقچی می خواهد از دست ردیابی پلیس در امان باشد و وضعیت گوشی خود را به این حالت برده باشد و با فرض اینکه دیگر پلیس نمی تواند آن را پیدا کند آسوده باشد ، ولی باید بدانید این یک اشتباه بزرگ است با این کار سخت افزار گوشی از کار نخواهد افتاد و گوشی کاملا قابل ردیابی است و به سرعت پلیس می تواند شخص را بازداشت کند .
خوب با وجود این موضوع باید چه کنیم ؟ آیا گوشی خود را خاموش کنیم یا اصلا سیم کارتمان را در بیاوریم ؟ در جواب باید بدانید هیچ کدام به شما کمی نخواهد کرد و بازهم گوشی شما قابل ردیابی خواهد بود .
تنها راهی که میتوان انجام داد خارج کردن باتری از گوشی است که می تواند غیر قابل ردیابی کردن گوشی شما را به انجام برساند . زمانی که برای هیچ کدام از عناصر منبع تغذیه ی وجود نداشته باشد هیچ کدام از آنها کار نخواهند کرد و شما با خارج کردن باتری می توانید به خیال راحت بدانید که غیر قابل ردیابی هستید . البته برخی از گوشی ها هستند که خارج کردن باتری آنها کار راحتی نیست در این صورت باید بدانید این مشکل مختص شماست و اگر ردیابی کردن برایتان مهم است به فکر تعویض گوشیتان باشید .

3.5/5 - (10 امتیاز)

نظرات در مورد : گوشی های غیر قابل ردیابی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *