گوشی هایی با لنز سه گانه چه ویژگی هایی دارند؟!

لنز سه گانه

لنز سه گانه | تولید کننده های گوشی های هوشمند , هر روز سعی می کنند با روشی جدید تر و خلاقیت , جذابیت های بیشتری به اسمارت فون ها اضافه کرده و ویژگی های بیشتری را در اخیتار کاربران قرار دهند , این بار نیز تصمیم گرفته اند با ایجاد تغییراتی در لنز های دوربین ها , شانس خود را امتحان کرده و کیفیت آن ها را ارتقا دهند. مشخص نیست لنز هایی که درباره آن ها صحبت می کنند واقعا در این حد قوی هستند یا فقط با تبلیغات سعی دارند آن ها را مفید جلوه دهند. بر اساس آن چه که در وب سایت ها و فضای مجازی منتشر شده است تصور بر آن است که عکس هایی که با دوربین های قبلی گرفته شده اند در مقایسه با این عکس ها خیلی ضعیف بوده و استفاده از گوشی هایی با یک دوربین کاری کاملا اشتباه بوده است.

اما چند سالی است که گوشی هایی با دوربین های دوگانه وارد بازار شده اند و این باور را ایجاد کردند که کیفیت عکس های گوشی ها به حداکثر خود رسیده و کاربران را راضی کرده است , اما با منتشر شدن خبری درباره ی مجهز شدن گوشی های هوشمند به دوربین های سه چشمی , قدمی دیگر در زمینه تکنولوژی عکاسی گوشی برداشته شد و تلاطمی بزرگ و شایعات بسیاری را ایجاد کرده است.

بر اساس آن چه که در تبلیغات این گوشی ها دیده می شود , تصور بر آن است که این ویژگی بسیار جذاب و کاربردی بوده و اقدامی مثبت است , اما نتایجی که از امتحان دوربین های سه گانه به دست آمده است , چندان قوی و محکم نیست از طرفی آن قدر هم ضعیف نیستند که بتوان آن را نادیده گرفت.

 مشخصات دوربین های سه گانه چیست؟

اصلی ترین ویژگی گوشی پرچم دار هوآوی , وجود دوربین سه گانه در این گوشی است. شرکت لایکا , در تولید دوربین سه گانه ی هوآوی P20 Pro فعالیت داشته است , شرکت هوآوی برای این دوربین سه سنسور در نظر گرفته بود , یکی از آن ها 40 مگاپیکسل بود که سنسوری رنگی و بسیار با کیفیت محسوب می شد , یکی دیگر از آن ها , یک سنسور 20 مگاپیکسلی مونوکروم بود و آخرین سنسور 8 مگاپیکسل در نظر گرفته شده  که دارای لنز تله فتو بود , دیافراگم این سه لنز به ترتیب f/1.8، f/1.6 و f/2.4 ثبت شده است.

بیشتر بخوانید  بهره مندی احتمالی گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس از دوربین سه گانه

لنز سه گانه لنز سه گانه لنز سه گانه

شرکت لایکا با ایجاد امکاناتی از جمله بزرگ نمایی اپتیکال سه برابری و بزرگ نمایی هیبریدی پنج برابری , توانست توجه کاربران را به خود جلب کند. این شرکت با در نظر گرفتن ایزو 102400 , امکان ثبت تصاویر در شرایط نوری ضعیف را نیز فراهم کرده است. این پرچم دار هوآوی توانسته امتیاز 109 را در آزمون های وب سایت DxOMark از آن خود کند , باید اعتراف کرد که این رتبه , از امتیاز همه ی گوشی های پرچم داری که تا کنون معرفی شده اند بیشتر است.

زوم 2x , قدرتی باور نکردنی

گوشی P20 Pro , زوم های مختلف را ارائه می دهد. دوربین سوم این گوشی که 8 مگاپیکسل است , دارای زوم سه برابری می باشد , این زوم بسیار عالی و مورد تأیید است , اما شرکت هوآوی با به کار گیری تکنیک زوم هیبریدی , توانایی زوم را تا 5 برابر افزایش داده است. زوم 2x در این گوشی , امکان پردازش و ارائه تصویر واضح را فراهم می کند.

لنز سه گانه لنز سه گانه

زوم 5x

هر چند زوم 2x دارای کیفیت خوبی بود , اما بر پایه ی آن چه که کمپانی هوآوی ادعا می کرد , انتظار بسیار بیشتری از این زوم می رفت , اما فعالیت های این شرکت در زمینه زوم به همین جا محدود نشده و شاهد ارائه زوم پنج برابری عکاسی نیز در گوشی پی 20 پرو می باشیم. درباره زوم پنج برابر باید بگوییم تفاوت چندانی با زوم دو برابر نداشته و فقط جزئیات بیشتری در عکس دیده می شود.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : گوشی هایی با لنز سه گانه چه ویژگی هایی دارند؟!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *