اگر گوشیمان در آب افتاد چه کنیم؟

اگر گوشیمان در آب افتاد چه کنیم؟

یکی از مسائلی  که ممکن است برای هر کسی اتفاق بیوفتد، افتادن گوشی موبایل به داخل آب می باشد. برخی از افراد محل کارشان در جایی است که دائما با آب سر و کار دارند و برخی نیز به دلیل حواس پرتی ممکن است گوشی موبایلشان به داخل آب بیوفتد. به هر حال باید بدانید که در این زمان چه کارهایی می توانید انجام دهید تا گوشیتان را سریعا نجات دهید و به طور کلی گوشی خود را از دست ندهید!

شاید سما بگویید که این روزها برخی از گوشی هایی که معرفی شده اند ضد آب هستند و دیگر چنین مسئله ای پیش نمی آید ولی باید بگوییم که اگر گوشی شما تا آن زمان باز نشده باشد، ضد آب می باشد ولی اگر حتی یک بار برای تعمیر باز شده باشد، ممکن است به دلیل نحوه ی بستن گوشی توسط تعمیرکار دیگر همانند سابق ضد آب نباشد و در آن زمان باید خیلی با احتیاط رفتار کنید.

اولین و مهمترین کاری که باید انجام بدهید، این است که سریعا گوشی خود را از داخل آب خارج نمایید زیرا هر چقدر که بیشتر گوشی شما در داخل آب باقی بماند، احتمال اینکه آب و رطوبت از طریق منافذ به داخل آن نفوذ کند، افزایش می یابد. در ادامه با ما همراه باشید تا نکاتی را در این خصوص برایتان شرح دهیم.

  1. سریعا گوشی خود را از آب خارج نمایید و محل هایی نظیر درگاه ورودی جک 3.5 میلی متری، درگاه micro USB، اسپیکر و … را از آب خارج نمایید و سریعا گوشی خود را خاموش کنید؛ حتی اگر گوشی تان به درستی کار می کرد.
  2. در صورتی که گوشی شما به داخل آب افتاده است و در حال شارژ بوده، هرگز به آن دست نزنید زیرا ممکن است برق در آب موجب برق گرفتگی شما شود؛ ابتدا شارژر گوشی خود را از برق بکشید و سپس اقدام به خارج کردن گوشی خود از آب نمایید.
  3. در صورتی که باتری گوشی شما امکان جداسازی دارد، سریعا باتری آن را خارج کرده و به همراه گوشی آن را بر روی یک حوله ی خشک قرار دهید؛ زیرا اگر به داخل مدارات گوشی جریانی وارد نشود، آسیبی نخواهند دید.
  4. سریعا سیم کارت خود را خارج نمایید؛ هرچند که مقاومت سیمکارت ها در برابر آب بسیار خوب می باشد اما هرچه سریعتر آن را از داخل گوشی خارج کنید بهتر است.
  5. بر خلاف توصیه ای که برخی از افراد به شما می کنند، هرگز از سشوار استفاده نکنید؛ ختی باد سرد! زیرا ممکن است رطوبت بیشتری به داخل گوشی رفته و بخش های دیگر ندار را آسیب رساند. به جای سشوار از جاروبرقی استفاده نمایید، به طوری که آن را در فاصله ی مناسبی از گوشی به مدت 15 دقیقه نگاه دارید تا گوشیتان به طور کامل خشک شود.
  6. یکی از بهترین راه ها پس از انجام مراحل بالا قرار دادن گوشی به داخل برنج می باشد که سبب می گردد رطوبت اضافی داخل گوشیتان نیز به طور کامل گرفته شود. هر ساعت گوشی خود را در داخل برنج جابجا کنید تا به طور کامل آب اضافی باقی مانده خارج گردد.
  7. می توانید گوشی خود را در زیر آفتاب نیز قرار دهید اما توجه داشته باشید که در زیر نور مستقیم نباشد تا صفحه نمایش شما آسیب ببیند.
  8. پس از گذشت 24 که این مراحل را انجام دادید گوشی خود را روشن نمایید و تمامی پورت ها و بخش هایی که ممکن است به داخل آن ها آب وارد شود را بررسی نمایید.
بیشتر بخوانید  چگونه میتوانید اجازه دسترسی به موقعیتتان را به یک برنامه بدهید؟(آسان ترین راه)

اگر گوشیمان در آب افتاد چه کنیم؟

در ادامه با زوم تک همراه باشید….

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اگر گوشیمان در آب افتاد چه کنیم؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *