گلکسی A8 در مقابل گلکسی S8

گلکسی A8 در مقابل گلکسی S8

گوشی گلکسی A8 گوشی جدیدی است که توسط شرکت سامسونگ معرفی شده و این گوشی میان رده از گوشی گلکسی S8 که پرچمدار این خانواده می باشد الگو برداری گردیده است و در برخی موارد مانند شکل و ظاهر شبیه یکدیگرند. اکنون این دو گوشی را از نظر تفاوت ها و شباهت ها مقایسه می کنیم. گلکسی A8 نامی آشنا برای کاربران است. این گوشی در سال ۲۰۱۵ راهی بازار شد و این نسخه هیچ گونه شباهتی به نمونه ۲۰۱۷ خود ندارد.

با معرفی پرچم دار این شرکت یعنی گلکسی S8 ، مهندسین این شرکت ثابت کردند که می توانند گوشی طراحی کنند که حاشیه های کمتری نسبت به نسل قبلی خود داشته باشند و نه تنها حاشیه بلکه از حاشیه بالا و پایین نیز کاسته شود. صفحه نمایش این گوشی دارای ابعاد ۱۸.۵:۹ می باشد که برای اولین بار طراحی شده است. این تغییرات نشان دهنده این موضوع است که این شرکت کره ای حرفی در نوآوری گوشی های خود دارد.

در گلکسی S8 نیز ابعاد صفحه به صورت ۱۸.۵:۹ است و تنها تفاوت این دو گوشی در انحنای بغل گوشی S8 است که در A8 حذف شده و هر دو گوشی دارای گواهینامه IP68 می باشند که نشان دهنده مقاومت این دو گوشی در برابر گرد و غبار و شیشه ای بودن قاب پشتی است. در مورد صفحه نمایش این گوشی ها که A8 دارای ۵.۶ اینچی و از مدل super AMOLED می باشد که دارای رزولوشن تصویر ۲۲۲۰در ۱۰۸۰پیکسل و تراکم پیکسلی آن ۴۴۰ppi و نسبت ابعاد تصویر ۱۸.۵:۹ است.

گلکسی A8 در مقابل گلکسی S8

S8 دارای صفحه نمایش ۵.۸ اینچی و از نوع Super AMOLED با رزولوشن تصویر ۲۹۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل ، تراکم پیکسلی ppi570 و نسبت ابعاد تصویر ۱۸.۵:۹ است. از این رو می‌توان نتیجه گرفت که نسبت صفحه نمایش در دو گوشی یکی بوده و فقط خمیدگی صفحه در A8 وجود ندارد و A8 دارای صفحه full HD است و S8 دقت صفحه بالاتر و معادل Quad HD می باشد. گلکسی S8 دارای تراکم پیکسلی بیشتری نسبت به A8 است و کیفیت هر دو گوشی   super AMOLED بوده و از این نظر یکسان اند .

گلکسی A8 در مقابل گلکسی S8

از نظر سخت افزاری گلکسی A8  دارای پردازنده هشت هسته ای از مدل Exynos 7885  و حافظه رم ۴ گیگابایتی ، حافظه داخلی ۳۲ و یا ۶۴ گیگابایتی و با پشتیبانی حافظه جانبی یا SD کارت و باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری است و گلکسی S8 دارای پردازنده ای هشت هسته ای از مدل exynos 8895 و یا snapdragon 835 حافظه ۴ گیگابایتی ، حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی و پشتیبانی از SD کارت و باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری است.

گلکسی A8 در مقابل گلکسی S8

این شرکت هنوز نوع پردازنده بکار رفته در گلکسی A8 را مشخص نکرده ولی از شایعات می توان فهمید که پردازنده این گوشی از مدل Exynos 7885 است که پردازنده های Exynos 8895  و Exynos835 که در S8 بکار رفته قوی تر است. و اما هر دو گوشی دارای حافظه ۴ گیگابایتی  و  هر دو گوشی دارای USB-C و باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی هستند ولی با این حال A8 قدرت سخت افزاری کمتری نسبت به S8 دارد، انتظار می رود که عملکرد روان و خوبی داشته باشد.

بیشتر بخوانید  بروزرسانی اندروید اوریو با تنظیمات Dolby Atmos برای گلکسی اس 8 منتشر خواهد شد

گلکسی A8 در مقابل گلکسی S8

دوربین اصلی گلکسی A8 دارای سنسور 16 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/1.7 و دوربین ثانویه آن ۸ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/1.9 می باشد. دوربین اصلی S8 دارای سنسور 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.7 و دوربین ثانویه آن ۸ و گشودگی دیافراگم آن f/1.7 است. در واقع دوربین های گلکسی  s8 دوربین های بروز و قدرتمندی هستند که رضایت کامل کاربران را دارند ولی با اینکه دوربین های A8 کمی ضعیف تر هستند ولی در کل کاربران از این گوشی میان رده راضی اند و دوربین دوگانه جلوی گوشی امکانات زیادی دارد و رضایت کاربران را جلب می کند.

گلکسی A8 در مقابل گلکسی S8

در دو گوشی نیز دوربین های ۱۶ و ۸ مگاپیکسلی تهیه شده و تفاوت آن ها در گلکسی A8 این است که گشودگی دیافراگم آن f/1.9 است. این گشودگی دیافراگم در کیفیت عکس ها تاثیر گذاری زیادی دارد و سامسونگ در مورد دوربین دوگانه این گوشی اطلاعات دقیقی در دسترس قرار نداده ولی انتظار می رود که به وسیله آن کاربران بتوانند عکس های close up یا wide بگیرند و این قابلیت را در میان گوشی های میان رده به راحتی نمی توان یافت. دوربین اصلی A8 از تکنولوژی auto focus استفاده کرده و کاربران به وسیله آن می‌ توانند افکت bokeh را در عکس های خود استفاده کنند. اما دوربین جلوی A8 این امکان را ندارد ولی هر دو دوربین S8 از این افکت استفاده می کنند و از دیگر امکانات S8 استفاده از لرزشگیر اپتیکال است که در A8 وجود ندارد.

گلکسی A8 در مقابل گلکسی S8

این دو گوشی از سیستم عامل اندروید ۷.۱.۱ بهره می برند و رابط کاربری touchwiz شرکت سازنده نیز در هر دو گوشی استفاده شده است و یک نقطه ضعف مهم گوشی A8 پشتیبانی نکردن از اندروید ۸ است ولی تا به امروز s8 نیز پشتیبانی از این اندروید نداشته. اگر از گوشی های هوشمند سامسونگ استفاده کرده باشید از رابطه کاربری touch wiz خبر دارید. این رابط کاربری استفاده شما از سیستم عامل نصب شده بروی گوشی را تغییر می دهد و امکانات بیشتری در اختیار شما قرار می دهد و احتمال دارد تجربه کار با هر دو گوشی یکی باشد و احتمال دریافت نسخه اندروید جدید را از هر دو گوشی داریم.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید….

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : گلکسی A8 در مقابل گلکسی S8

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *