کمپانی سامسونگ تصمیم دارد تا در نمایشگاه CES 2019 از کفش هوشمند خود رونمایی به عمل آورد

کفش هوشمند سامسونگ

این روزها با پیشرفت تکنولوژی حتی لباس های افراد و وسایل روزمره ای که از آن ها استفاده می کنیم نیز در حال هوشمندسازی می باشند. در این میان کمپانی هایی نظیر سامسونگ و شیائومی تلاش بسیار زیادی دارند تا در این عرصه خودنمایی کنند و اکنون نوبت به معرفی کفش های هوشمند رسیده است. گویا سامسونگ تصمیم دارد تا تا در نمایشگاه بین المللی CES 2019 از این کفش هوشمند رونمایی به عمل آورد.

کفش هوشمند سامسونگ

این کمپانی کره ای مدت زمان زیادی است که بر روی گجت‌ های مرتبط با سلامتی فعالیت می نماید و تصمیم دارد تا در پوشاک و کفش‌ های ورزشی از آن‌ ها استفاده کند؛ گویا یک‌ جفت کفش ورزشی دارای چنین سنسورهایی را آماده معرفی و ارائه دارد. کفش‌ هایی که می‌ توانند تاثیر بسیار زیادی در موفقیت ورزشکاران حرفه‌ ای داشته باشند و کانون توجه قهرمانان ورزشی قرار بگیرند.

در مرداد ماه سال جاری، درخواست ثبت دو پتنت مرتبط با کفش هوشمند توسط کمپانی C & T سامسونگ به KIPO ارائه گردید. این درخواست سه روز قبل تصویب شده و در اسناد ثبتی آن رندرهایی از یک جفت کفش کتانی همراه با یک سنسور الکترونیکی در لبه‌ ی پاشنه‌ ی آن‌ها قابل مشاهده می باشد. بر اساس اطلاعات به‌ دست‌ آمده از اسناد مربوط‌به پتنت‌ های ثبت‌ شده، تمامی این کفش‌ ها از چرم و مصنوعات تولید می گردند. در نسخه ی A این کفش (تصویر اصلی)، با بالا کشیدن گیره‌ ی موجود بر روی پاشنه، فعالیت سنوسر آغاز می گردد و در نسخه ی B (تصویر پایین)، سنسور درون محفظه‌ ای که پاشنه ی کفش متصل می باشد، تعبیه شده که به منظور فعال نمودن سنسور هوشمند باید پوشش پلاستیکی آن را با دست باز کنید.

کفش هوشمند سامسونگ

تا به امروز کمپانی سامسونگ یک ست گرم‌ کن ورزشی دارای سنسورهای سنجش شاخص‌ های سلامتی تولید نموده است و در المپیک زمستانی در اختیار یکی از قهرمانان آلمانی برای تمرین قرار داده است. یکی از آزمایشگاه‌ های زیر نظر سامسونگ به‌ نام IoFit نیز چند سال قبل یک نمونه از کفش های هوشمند را معرفی نموده بود. در حال حاضر دقیقا مشخص نیست که چه موقع این کفش‌ ها به بازار عرضه خواهند شد ولی از فرآیند ثبت پتنت آن‌ ها می‌ توان فهمید که در حال حاضر این محصول سلامتی در مرحله‌ ی تکامل و توسعه‌ ی نهایی خود قرار دارد و ممکن است زودتر از چیزی که تصور می‌ کنیم، معرفی و ارائه گردد.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: mspoweruser

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : کمپانی سامسونگ تصمیم دارد تا در نمایشگاه CES 2019 از کفش هوشمند خود رونمایی به عمل آورد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *