کروم بوک ها احتمالا میزبان ویژگی بوت دوگانه ویندوز 10 خواهند بود

کروم بوک

کروم بوک | یکی از قابلیت هایی که در سیستم عامل های مک کمپانی اپل وجود دارد، قابلیت بوت دوگانه می باشد که به وضوح در مک بوک های اپل قابل مشاهده است. این قابلیت دست کاربران را برای انجام فعالیت های مختلف محدود تر می کند و اجازه ی آسیب رسیدن به سیستم عامل و نوت بوک را نمی دهد. اکنون کمپانی گوگل نیز تصمیم گرفته است که این قابلیت را بر روی ویندوز 10 و کروم بوک های خود فراهم نماید.

بوت دوگانه ویندوز 10

پیکسل بوک علاوه بر سرعت و کیفیت بالا تا حد بسیار زیادی به اینترنت وابسته بوده و تعداد اپلیکیشن های سازگار با پیکسل بوک نیز محدود می باشد، این مسائل سبب استقبال نه چندان زیاد از این نوت بوک در کشورهای کمتر توسعه یافته شده است اما اکنون خبر رسیده است که کمپانی گوگل در حال رفع این مسئله می باشد. طرفداران وب سایت XDA-Developers پس از تلاش چندین ماهه ی کمپانی گوگل به منظور توسعه قابلیت بوت دوگانه در لپ تاپ های پیکسل خبر دادند.

کروم بوک

این ویژگی که از آن با عنوان Campfire یاد می گردد، شبیه به Boot Camp کمپانی اپل می باشد و گویا قابلیت پشتیبانی از ویندوز 10 را به کروم بوک ها خواهد آورد. به همین دلیل هدف کمپانی گوگل بدست آوردن تاییدیه های سخت افزاری کمپانی مایکروسافت برای ویندوز ۱۰ می باشد تا پیکسل بوک این سیستم عامل را به عنوان یک سیستم عامل جایگزین استفاده کند. موردی که سبب تایید این شایعات می گردد، یافتن اشاره هایی به کیت تاییدیه سخت افزار ویندوز 10 در شماره سایخت های توسعه ی سیستم عامل کروم می باشد.

هنوز معلوم نیست نیست که کمپانی گوگل چه موقع از ویژگی Campfire رونمایی خواهد کرد ولی این کمپانی هر ساله کنفرانسی سخت افزاری را در مهرماه برگزار می نماید که در سال گذشته ی میلادی در این سمینار شاهد رونمایی از نسل دوم گوشی های هوشمند پیکسل بودیم و انتظار داریم که در سال جاری میلادی علاوه بر رونمایی از گوگل پیکسل 3 و ایکس ال 3 نسل جدیدی از پیکسل بوک ها نیز با قابلیت پشتیبانی از ویندوز 10 نیز از راه برسند.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : کروم بوک ها احتمالا میزبان ویژگی بوت دوگانه ویندوز 10 خواهند بود

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *