کدهای CSS که سبب هنگ کردن گوشی های آیفون می شوند

هنگ کردن گوشی های آیفون

هنگ کردن گوشی های آیفون | همانطور که میدانید گوشی های آیفون کمپانی اپل یکی از محبوب ترین گوشی های دنیا می باشد که به امنیت بالا شهرت دارند و بسیاری از افراد سودجو دیگر توانایی دسترسی به محتویات داخلی این گوشی های هوشمند را ندارند. اکنون بر اساس خبر منتشر شده گویا تنها یک کد CSS توانسته است تا سبب هنگ کردن این گوشی های هوشمند گردد که این کد توسط یکی از محققین در این زمینه نوشته شده است.

هنگ کردن گوشی های آیفون

بر اساس دستاوردهای یک محقق امنیتی، به علت ضعف وب‌ کیت، همان موتور چیدمان برای رندر نمودن مرورگر سافاری، فقط چند خط کد CSS سبب هنگ کردن آیفون و آیپد می گردد. کد مورد نظر پیچیده نمی باشد و از چند عنصر تو در تو به منظور تغییر رنگ پشت عناصر استفاده می نماید. همانند تگ‌های <div> استفاده شده در افکت‌ CSS به نام backdrop-filter که تغییرات گرافیکی پشت عناصر را ایجاد می نماید. استفاده از این کد حجم فعالیت پردازنده را شدیدا بالا می‌ برد و در اثر استفاده‌ ی بیش از حد از منابع، آیفون هنگ می‌ کند.

فردی که این مسئله را برای اولین بار پیدا کرده، ویدئویی را همراه با کد مورد نظر در توییتر خود منتشر نموده است و هنگ کردن گوشی آیفون را نشان می‌ دهد. او هشدار داد، هر لینکی که دارای این کد باشد سبب هنگ نمودن گوشی های آیفون می گردد. او در توییترش گفته:

هر چیزی که HTML را در سیستم عامل iOS رندر نماید، آلوده است.

هنگ کردن گوشی های آیفون

این کاربر همچنین اعلام نموده است که نسخه‌ ی دیگری از کدهای CSS می‌ تواند تأثیری مشابه درسیستم عامل MacOS یا سیستم عامل مک داشته باشد. بر اساس گفته‌ های این محقق، کمپانی اپل این باگ را تأیید نموده و به دنبال روشی برای رفع آن می باشد. خبر خوب اینجاست که این مسئله خطری برای داده‌ های گوشی شما ندارد.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  مشاهده مد نمایش افقی در نسخه بتا سیستم عامل iOS 12

نظرات در مورد : کدهای CSS که سبب هنگ کردن گوشی های آیفون می شوند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *