کدام مرورگر وب و چرا؟

امروزه سرعت در گشت و گذارهای اینترنتیمان نقش بسیار مهمی را ایفا کرده است. بخصوص که پای “جستجو کردن” در میان باشد. شما به عنوان کاربر اینترنت می دانید اگر بخواهید در لابلای وبسایت ها به جستجو بپردازید باید از مرورگرهای سریع تر و امن تر استفاده کنید. ما در این مقاله قصد داریم بهترین مرورگرهای اینترنت را بررسی کنیم. در اینجا متناسب با هرکدام از ویژگیهای مثبت معرفی شده می توانید مرورگر دلخواهتان را انتخاب کنید.

  • Internet Explorer

بیایید از یک مرورگر فوق کلاسیک شروع کنیم! در حالیکه مرورگر Internet Explorer نخستین مرورگر وب نیست اما بسیاری از ما نخستین طعم گشت و گذار در اینترنت را با آن چشیدیم. اگرچه در آخرین نسخه از مرورگر Internet Explorer شاهد یک مرورگر وب سریع تر و کارآمدتر از همیشه می باشیم اما باید بپذیریم IE دوران بازنشستگی خود را می گذراند.

IE در مقایسه با مرورگرهای وب Chrome و Firefox کمتر از RAM و CPU استفاده کرده است. و یک نگاه گذرا به صفحه مرورگر و اجزای آن اعم از نوار و آدرس جستجو می توان فهمید IE فضای کمتری بر روی صفحه نمایشتان به نسبت دیگر مرورگرها اشغال می کند. با این حال، مرورگر اصلی مایکروسافت فاقد برخی از قابلیت های دیگر مرورگرها می باشد.

  • Google Chrome

نخستین واژه به نظر رسیده پس از شنیدن و یا خواندن عنوان Google Chrome “سرعت” می باشد. در واقع، مرورگر وب Google Chrome سریع است اما سریع ترین نیست اما با این حال، اگر جستجو در اینترنت مد نظرتان باشد توصیه اکثر کارشناسان به شما مرورگر وب Google Chrome می باشد.

در کنار سریع بودن و طراحی ساده مرورگر وب شما از قابلیت های دیگری برخوردار می باشید که کار با آن ها بسیار آسان است.

  • Mozilla Firefox

مرورگر وب Mozila Firefox بدلیل کاربر پسند بودن خود میان کاربران اینترنت محبوبیت دارد. در حالیکه برخی از کاربران آن را کندتر از سایر مرورگرها شناخته اند اما قابلیت های شخصی سازی ظاهری آن می تواند از این نقص پیشگیری کند.

مرورگر وب Mozila Firefox بدلیل حمایت از استاندارد جدید WebGL 2 یک انتخاب خوب برای توسعه دهندگان بازی می باشد. بدین ترتیب، توسعه دهندگان بازی قادرند به توانایی گرافیک 3D قابل دسترس دستیابی پیدا کرده و از آن استفاده کنند.

همچنان که این مرورگر وب بسیار امن شناخته شده در نسخه جدید آن می توانید شاهد یک برچسب قرمز بر روی برخی از وبسایت های غیرامن هم باشید.

  • Opera

Opera یک مرورگر با ویژگیهای نوآورانه از جمله VPN ساخته شده در درون مرورگر وب، مسدودکننده تبلیغات و حالت ذخیره باتری به منظور افزایش عمر باتری تا 50% (اگرچه این خصوصیت موجود در مرورگرهای وب Mozila Firefox و EDGE هم می باشد) می باشد.

Opera یک مرورگر وب با امنیت و حفاظت بسیار بالا ار کاربران در برابر نرم افزارها و وبسایت های مخرب می باشد. و از قابلیت های آن VPN درون ساخت رایگان و نامحدود است. بدین گونه که شما به عنوان کاربر اگر از مرورگر Opera استفاده کنید VPN آدرس IP شما را با یک آدرس IP مجازی دیگر جایگزین می کند. بنابراین، اگر به شبکه های اجتماعی ناشناخته و یا ریسک پذیر سر بزنید ردیابی محل و یا شناسایی دستگاهتان غیرممکن می شود.

  • Edge

مایروسافت پس از 20 سال، مرورگر وب جدید دیگری تحت عنوان “EDGE” را معرفی کرد. این مرورگر وب بر روی سیستم عامل ویندوز 10 و متناسب با عملکرد Cortana عرضه شده است. تاکنون برخی از کاربران آن را دوست داشته اند و برخی دیگر آن را رد کرده اند.

EDGE در حال حاضر تنها مرورگری می باشد که به شما امکان یادداشت برداری، طرح کشیدن و یا هایلایت کردن وبسایت ها را داده است.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : کدام مرورگر وب و چرا؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *