کاهش سرعت آیفون برای عمر بیشتر باطری آن!

آیفون

چندی پیش اپل دلیل کاهش سرعت برخی از نسخه های قدیمی آیفون خود را کاهش عمر باطری و ضعیف شدن آن ها بیان کرد. شرکت Prime Labs که چندی پیش برنامه ای جهت اندازه گیری سرعت این سیستم عامل ارائه کرده بود ، مطالبی منتشر کرده که نشان دهنده این است که اگر سرعت گوشی آیفون ۷ و ۶ اس را کاهش دهند ، باطری آن ها کمتر آسیب می‌ بیند و در نتیجه بیشتر عمر می کنند.

در حالی که کمپانی اپل این موضوع را تصدیق می کند ، کاهش انرژی مورد نیاز آیفون است و دلیل خود را عدم رساندن حداکثر جریان مورد نیاز به پردازنده ی گوشی که باعث کند شدن آن می‌ شود، بیان می کند. باطری های لیتیوم یونی باعث این مشکل هستند و دلیل آن کاهش کارکرد آن ها باگذشت زمان و همچنین شارژ شدن آن ها در طولانی مدت است که باعث می شود این نوع باطری ها نتوانند انرژی لازم گوشی را فراهم کنند ؛ اما کاهش دمای باطری و کم بودن شارژ  نیز در کاهش سرعت و عملکرد این گوشی ها نیز تاثیر دارد.

اظهارات اپل به رویترز این چنین بوده:

سال گذشته یک ویژگی را برای آیفون ۶، ۶ اس و SE منتشر کردیم که در زمان لازم افزایش‌های ناگهانی جریان را کاهش می‌داد تا از خاموش شدن ناگهانی دستگاه در چنین شرایطی جلوگیری کند. ما اکنون در نسخه‌ی ۱۱.۲ آی‌ اواس این ویژگی را به آیفون ۷ نیز آورده‌ایم و برنامه‌ی ما این است تا پشتیبانی از این ویژگی را در آینده به دیگر محصولاتمان نیز اضافه کنیم.

وقتی از یک باطری ضعیف بخواهیم انرژی و جریانی با شدت بالا مانند پردازنده آیفون دریافت کنیم به طور معمول این جریانات به صورت غیر عادی و نامنظم خواهند بود ، در نتیجه باعث آسیب و از کار افتادن قطعات الکترونیکی داخلی گوشی می شود ، علت خاموشی ناگهانی گوشی نیز مراقبت و جلوگیری از وارد شدن آسیب به گوشی است.

در سال ۲۰۱۶ یک بروز رسانی برای گوشی های آیفون ارائه شد که معضل خاموش شدن ناگهانی برای این گوشی را رفع کرد بدین گونه زمانی که شارژ باطری کم است یا دمای آن کاهش یافته سرعت آن را کاهش می دهد. به این موضوع نیز باید اشاره کرد که با تعویض باطری آن می توان این مشکل را بر طرف کرد ، همچنین گوشی هایی که گارانتی ندارند با پرداخت ۷۹ دلار می‌توانند باطری خود را تعویض کنند.

بیشتر بخوانید  A17 بایونیک 3 نانومتری اپل و عملکرد بالا

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : کاهش سرعت آیفون برای عمر بیشتر باطری آن!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *