کاربران اندرویدی مواظب باشند

بدافزار جودی

کاربران اندرویدی مواظب باشند: طبق گزارشی که از مرکز تحقیقاتی check point منتشر شده ، نشان می دهد که بد افزاری جدیدی به گوگل پلی و اپ استور حمله کرده است . این بد افزار با نام جودی در 41 اپلیکیشنی که یک شرکت کره ای آنها را تولید کرده ، دیده شده است ( این اپلیکیشن ها بیشتر جز دسته نامعتبر ها می باشند که به نحوه ی دانلود آنها از گوگل پل محیا شده است ) ، جودی  نام یکی از شخصیت های بازی های موبایلی آلوده ی می باشد که به واسطه شرکت کره ی عرضه شده است .

گفته شده تا کنون این بدافزار بیشتر از 36 میلیون دستگاه اندرویدی را در سراسر جهان آلوده کرده است .

نحوه ی کارکرد این بدافزار شبیه اپلیکیشن های تبلیغاتی می باشد و هنگام نمایش تبلیغات در واقع کاربران را وادار به کلیک روی آنها می کند و به همین طریق درآمد زدایی می نماید.

این بد افزار زمانی که نصب می شود ( در اصل این بد افزار به واسطه اپلیکیشن آلوده زمانی که به گوشی اندرویدی نفوذ پیدا می کند) با سرور ارتباط برقرار (اولین اتصال با سرور C&C)  می نماید و سپس با اجرا نمودن کدهای جاوا اسکریپت به اجبار آگهی هایی را برای کاربر نمایش می دهد . نکته ی قابل توجه این است که این بد افزار می تواند خود را پنهان کند تا از دید برنامه های امنیتی محفوظ بماند و بعد از نصب به سختی می توان از شر این بد افزار رها شد .

تا کنون نرم افزارهای که به بدافزار آلوده هستند بین 4.5 تا 18.5 میلیون بار دانلود شده اند برخی از این اپلیکیشن ها مدت های زیادی است که در گوگل پلی می باشند اما جدیدا آنها به روز رسانی شده اند.

هم اکنون تنها چیزی که در مورد جودی می توان گفت این است که مبدا این بدافزار یک شرکت کره ی بوده است .

 

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : کاربران اندرویدی مواظب باشند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *