ژل رویال چیست ؟

ژل رویال

ژل رویال چیست ؟ عسل یکی از موادی است که خواص بسیاری داشته است و افراد زیادی روزانه از آن استفاده می کنند، این ماده پر خاصیت توسط زنبورهای کارگر تولید می شود.

ژل رویال

همانطور که در پاراگراف فوق ذکر کرده ایم تولید عسل توسط زنبورهای کارگر صورت می گیرد ولی این تنها کاری نیست که آنها انجام میدهند بلکه تولید محصولاتی مانند موم و ژل رویال نیز توسط آنها صورت می گیرد.

ژل رویال را با نام های غذای ملکه ، شاه انگبین ، شهد شاهانه و شیر زنبور عسل نیز می شناسند و لازم است بدانید که این ماده بسیار نیرو بخش و مغذی نیز می باشد.

می توان اینگونه گفت که ژل رویال جز یکی از غنی ترین ماده مغذی بیولوژیک است که در سال های گذشته در طب باستان نیز به عنوان مایه حیات و اکسیر جوانی شناخته شده است. البته استفاده طبی از این ماده هم اکنون در کشورهای پیشرفته جهان بر اساس تحقیقات دانشمندان در دانشگاه ها و موسسه های تحقیقاتی معتبر نیز رایج می باشد.

تولید ژل رویال و خواص آن

در طرفین سر زنبوران کارگر جوان ، از دو جفت غده هیپوفارین ماده ی ترشح می گردد که با بزاق دهنشان مخلوط می شود. این ژل از نظر ظاهری بصورت خمیری است که رنگی سفید و زرد کمرنگ داشته و از لحاظ طعمی زننده و تند می باشد. به مدت سه روز این ماده غنی برای همه لاروها استفاده می شود ولی به صورت دائمی زنبور ملکه از این ماده تغذیه می کند. هیچ لاروی نمی تواند بدون ژل رشد کند و در واقع چیزی که سبب تخم ریزی در شبانه روز ملکه به میزان 2500 تخم می شود این ماده است که خود بیشتر از ملکه وزن دارد. ملکه می تواند به وسیله این ماده چیزی حدود پنج تا شش سال نیز عمر کند این با وجودی است که زنبورهای کارگر در فصل فعالیتشان حدود در کمتر از 14 تا 24 روز از فعالیتشان ، عمرشان را از دست می دهند و می میرند.

این ژل در درمان بسیاری از ناتوانی ها موثر می باشد و برای درمان برخی از امراض توصیه می گردد.برخی از خواص این ژل در درمان مواردی مانند تحریک کننده رشد، افزایش اشتها ،  کم کردن چربی خون، تنظیم نمودن هورمون‌ها، کمک نمودن به باروری و سرعت بخشیدن به بهبود ناتوانی جنسی، برطرف کردن سختی رگ‌ها، بهبود روماتیسم مفصلی ، درمان نمودن افسردگی، بالا بردن مقاومت بدن در برابر عفونت‌ها و پیشگیری از پیری زوهنگام می باشد.

بیشتر بخوانید  چگونه صورت خود را چاق کنیم ؟

با زوم تک همراه باشید….

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : ژل رویال چیست ؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *