چگونه کامپیوتر ما عمر طولانی داشته باشد

Extend computer life

در این مقاله قصد داریم تا به نکاتی بپردازیم که می توانند برای طولانی کردن عمر کامپیوتر مفید و کاربردی باشند.پس قبل از ناامید شدن از سیستم این مقاله را مطالعه و مراحلی که گفته می شود را با دقت انجام دهید تا سیستمی با عملکرد بهتری از قبل و با عمری طولانی تر داشته باشید.

اولین قدمی که شما برای کامپیوتر باید انجام دهید پاکسازی دسکتاپ یا همان صفحه اصلی می باشد.از نگه داشتن فایل های بیخود و بی ارزش جلوگیری کنید و فایل هایی مانند عکس فایل صوتی یا تصویری را به یک پوشه در داخل درایو ها در My Computer انتقال دهید.در ادامه همه برنامه های نصب شده ای که تا 2 هفته گذشته از آن ها استفاده نکرده اید و قرار هم نیست با آن ها کار کنید را از کنترل پنل پاک کنید تا فضای هارد درایو شما باز تر شود و در نتیجه سرعت کامپیوتر هم بیشتر شود.

در ادامه تمامی فایل هایی که در درایو ها به صورت در هم قرار دادید را مرتب کنید و هر فایلی را در پوشه مخصوص خود کپی کنید.در مرحله بعد باید از Run Disk CleanUp استفاده کنید.برای اینکار نوشته را در قسمت Search یا همان جستجو وارد کنید تا برنامه باز شود و به کمک این برنامه سیستم خود را انالیز کنید.

در مرحله بعدی باید از Defragment استفاده کنید.با این برنامه می توانید فضای درایو ها را اسکن کنید و فایل های بیخود را پاکسازی کنید.این برنامه به صورت پیشفرض در ویندوز قرار دارد و هم می توانید از گوگل نسخه نصبی آن را دانلود کنید.بعد از اجرای برنامه تمامی درایو ها را اسکن کنید.

در مرحله بعد باید یک آنتی ویروس خوب نصب کنید.از آنتی ویروس هایی که در مارکت موجود است یک پک کامل تهیه کنید ( ما آنتی ویروس نود 32 و کسپر اسکای را پیشنهاد می کنیم ) بعد از نصب آنتی ویروس تمامی هارد را با دقت اسکن کنید و مطمعن شوید که ویروسی باقی نماند.

در قسمت بعدی باید تمام استارت آپ های دستگاه را پاکسازی کنید.برای کاربرانی که اطلاع ندارند استارت آپ به برنامه هایی که وقتی ویندوز بارگزاری می شود نمایش داده می شوند و باعث کندی سیستم می شوند.برای اینکار عبارت msconfig را در Run جستجو کنید و در Tab چهارم قسمت StartUp گزینه هایی را که میبینید Delete کنید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چگونه کامپیوتر ما عمر طولانی داشته باشد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *