چگونه قفل گوشی اندروید را باز کنیم ؟

فراموش کردن قفل الگو در اندروید

یکی از مشکلاتی که شاید بسیار در گوشی اندرویدی وجود داشته باشد فراموش کردن قفل گوشی اندروید می باشد. در چنین شرایطی چه کاری باید انجام بدهیم؟آیا باید قید همه چیز را بزنیم و گوشیمان را مانند روز اول در دست بگیریم یا راه حلی وجود دارد که بدون پاک کردن اطلاعات بتوانیم رمز را بازیابی کنیم ؟

نحوه ی باز کردن قفل گوشی اندروید

اگر برای گوشی اندرویدی الگو قرار داده اید و الگو را فراموش کرده اید نباید نگران باشید زیرا می توانید از روش های ساده ی برای بازیابی الگو استفاده  نمایید.

اگر گوشی اندرویدیتان را به حساب گوگل متصل کرده اید می توانید از این روش استفاده کنید و الگوی جدیدی را جایگزین الگوی قدیمی تان نمایید و البته اطلاعاتتان در این روش پاک نمی شود.

-زمانی که 5 بار الگو را اشتباه وارد کنید پیامی به شما نمایش داده می شود و از شما می خواهد که 30 ثانیه بعد دوباره الگو را وارد نمایید.وقتی شما این پیام را تایید کنید گزینه فراموش کردن الگو ( Forgot pattern ) در زیر الگو برای شما نمایش داده می شود.اگر شما اکانت گوگل دارید می توانید با لاگین شدن به اکانتتان یک الگوی جدید را برای گوشیتان تعریف نمایید و یا از آن صرف نظر کنید.باید بدانید که هر شخصی که اسمارت فون اندرویدی دارد یک اکانت گوگل نیز داشته است.

بازگشایی الگو در گوشی اندرویدی

روشی دیگر برای بازگشایی الگو اندرویدی

این روش را زمانی انجام بدهید که هیچ چاره ی ندارید چون برخی از اطلاعات گوشیتان مثل مخاطبین و پیام ها و ایمیل هایتان پاک می شوند.

1)در اولین گام باید گوشیتان اندرویدی تان را کاملا خاموش کنید و باتری آن را در بیاورید و بعد از چند ثانیه دوباره باتری را سرجایش بگذارید.

2) حالا دکمه کاهش ولوم را نگه دارید و بعد از آن دکمه پاور را بزنید .اگر این کار را درست انجام بدهید محیط  H-Boot برای شما باز می شود.

اگر با کلید کاهش ولوم و دکمه پاور نتوانستید به صفحه مورد نظر وارد شوید باید از دکمه کاهش ولوم و دکمه خاموش کردن و دکمه home  استفاده کنید.

3)در این قسمت گزینه ریکاوری را انتخاب کنید.

4) در اینجا صبر کنید تا صفحه ی برای شما نشان داده شود که مثلث زرد رنگ و پس زمینه اندروید در آن وجود دارد و بعد دکمه افزایش ولوم را نگه دارید و دکمه پاور را کلیک نمایید.

بیشتر بخوانید  چطور امنیت کامپیوتر و لپ تاپمون رو افزایش بدیم؟

5)در صفحه جدیدی که برایتان باز می شود گزینه ی wipe reset factory را انتخاب نمایید.

6)اگر گزینه tracball  را انتخاب کنید و بعد تایید (yes) را کلیک کنید یعنی موفق شده اید به درستی عملیات را به پایان برسانید.

نکته 1) اگر می خواهید به پایین صفحه بروید می توانید دکمه ولوم پایین را فشار دهید و اگر می خواهید به بالایی صفحه بروید می توانید دکمه افزایش ولوم را فشار بدهید.

نکته 2) زمانی که یک گزینه به صورتی رنگی روشن است و می خواهید آن را تایید کنید می توانید از کلید پاور استفاده کنید.

نکته 3) استفاده از برخی روش های بازگشایی رمز و الگو می تواند سبب شوند که تمامی اطلاعاتتان پاک شود و دیگر به آن ها دسترسی نداشته باشید.پس پیش از اقدام به این موضوع دقت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نظرات در مورد : چگونه قفل گوشی اندروید را باز کنیم ؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *