چگونه از لب تاپمان در سفر مراقبت کنیم.

امنیت لب تاپ در سفر

مطمئنا شما هم در هنگام مسافرت ها لب تاپ تان را بهمراه خودتان می برید ، بردن این ابزار در هنگام سفر های سیاحتی باعث ایجاد سرگرمی در مواقع بیکاری در سفر ها خواهد شد ، اما نکته قابل توجه نگهداری ایمن و مطمئن از لب تاپ در هنگام سفر مهم است ، گاهی اوقات اینگونه ابزار و دستگاه های هوشمند جزئی از وجود کاربر می شود ، به همین خاطر ایجاد آسیب به آن یا دزدیده شدن آن باعث ناراحتی بسیاری برای وی می گردد. ما سعی می کنیم در این مطلب در مورد امنیت لب تاپ هنگام سفر برای شما صحبت کنیم ، با ما باشید.

نگهداری لب تاپ در داخل کیف های دارای ضربه گیر

حمل اشتباه لب تاپ

نگهداری لب تاپ در کوله پشتی ها که باعث غلت خوردن آن در داخل کوله پشتی می شود یا بد تر از آن حمل لب تاپ در کیف های مخصوص کتاب که امکان دارد در حین سفر شما آنرا زیر بازو هایتان قرار دهید و ناخواسته فشار های سختی را به لب تاپ  وارد نمایید این مورد باعث ایجاد صدمات جبران ناپذیری به این دستگاه هوشمند و ظریف شما می شود ، در گام نخست پیشنهاد ما این هست که لب تاپ را در کیف های مخصوص حمل آن نگهداری کنید تا از ایجاد صدمه به آن جلوگیری شود.

سعی کنید در هنگام خرید کیف مخصوص لب تاپ ، از انتخاب مارک های مشهور خودداری کنید ، کیفی را انتخاب نمایید که علاوه بر داشتن ضربه گیر ، از ظاهر آن قابل تشخیص نباشد که یک دستگاه با ارزش در داخل آن است ، با این کار شما از جلب توجه سارقین جلوگیری کرده اید.

خاموش کردن لب تاپ هنگام قرار دادن آن در کیف

هنگام قرار دادن لب تاپ  در داخل کیف حتما آنرا خاموش کنید ، از قرار دادن آن در حالت Sleep جدا خودداری کنید ، لب تاپ در وضعیت شروع بکار ، یا  Sleep نیاز به هوا و انجام تهویه مناسب توسط فن سی پی یو دارد ، وقتی شما دستگاه را در هنگام کار در داخل کیف قرار می دهید ، تهویه مناسب انجام نمی گیرد و این عمل باعث ایجاد صدمات زیادی به قطعات داخلی آن می گردد ، توجه کنید که لب تاپ بگونه ای طراحی شده است که در هنگام کار نیاز به تهویه داخل دستگاه توسط فن از نیاز های ضروری دستگاه است پس هیچگاه این نیاز دستگاه را نادیده نگیرید.

در اماکن عمومی چشمتان به لب تاپ باشد ، اما آنرا در معرض دید همه قرار ندهید.

امنیت لب تاپ در سفر

در اماکن عمومی از جمله فرودگاه ها ، ترمینال های اتوبوس و یا راه آهن مشاهده لب تاپ  شما توسط سارقان یک بلیط شانس برای آنان است ، پیشنهاد ما این است که در اینگونه مکان ها سعی کنید از آن استفاده نکنید ، بطور مثال این نکته را در نظر بگیرید شما روی یکی از صندلی های فرودگاه نشسته اید و با لب تاپ کار می کنید ناگهان فرزند یا برادر یا خواهر خردسالتان از کنارتان دور می شود ، شما سراسیمه لب تاپ  را روی صندلی کنارتان قرار داده و به دنبال کودک می روید این بهترین زمان برای سرقت لب تاپ شما است ، اینگونه اتفاق ها مطمئنا دور از اتظار نیست ، پس سعی کنید به هیچ وجه از دستگاه های هوشمندتان در معرض دید افراد استفاده ننمایید و آن را از دید افراد مخفی نگهدارید!

بیشتر بخوانید  بهترین آنتی ویروس های اندروید

مورد دیگر مخفی نگهداشتن لب تاپ در ماشینتان است ، هیچگاه لب تاپ و یا کیف لب تاپ را روی صندلی خودرو قرار ندهید که در معرض دید افراد باشد ، چرا که کافی است سارق آنرا در محل هایی همچون پمپ بنزین ، ترافیک پشت چراغ قرمز و … مشاهده کند کافی است یک فرصت مناسب برای سارق پیش آید تا شما با لب تاپتان برای همیشه خداحافظی کنید! همیشه لب تاپتان را در ماشین مخفی نگهدارید ژاکتتان را روی آ« بکشید یا آ«را در قسمت های مخفی خودرو نگهداری کنید.

امنیت اطلاعات لب تاپ

گذاشتن پسورد بر روی درایو ها

برای حفظ امنیت اطلاعاتتان در لب تاپ  سعی کنید همیشه از اطلاعاتتان بک آپ و پشتیبان داشته باشید ، سعی کنید این بک آپ  اطلاعات مهمتان را در خانه نگهداری کنید ، تا در صورت مفقود شدن لب تاپتان در هنگام سفر اطلاعات مهمتان از بین نرود ، برای جلوگیری از انتشار اطلاعات سعی کنید درایو هایتان را که شامل اطلاعات مهم هستند قفل نمایید ، تا از دسترس سارقان در امان بماند ، گاهی اوقات سرقت یا مفقود شدن لب تاپ علاوه بر آسیب مالی باعث انتشار اطلاعات شخصی افراد می گردد ، که گاهی اوقات غیر قابل جبران است ، پس همیشه در درایو هایی را که حاوی اطلاعات مهم و شخصی هستند را با برخی از نرم افزار ها رمزگذاری کنید . در ویندوز ۷ خود سیستم عامل دارای نرم افزار Bitlocker است ، با راست کلیک روی هر درایو و زدن دکمه Turn On Bitlocker درایو مورد نظرتان را قفل نمایید.

همیشه بیاد داشته باشید که شما در یک مکان عمومی هستید.

همیشه موقعیتتان را در نظر بگیرید ، در هنگام استفاده از شبکه های بی سیم در مکان های عمومی از اتصال های غیر ایمن بپرهیزید ، سعی کنید همیشه آنتی ویروستان آپدیت باشد و دیوار آتش فعال ! از درخواست های ورود به سیستمتان جلوگیری کنید ، گاهی اوقات برخی افراد در ماکن های عمومی از شما اجازه میگیرند تا وارد سیستم شما شوند ، اگر شما به پیام ارسال شده توجه نکنید و بدون در نظر گرفتن دلیل پیام اوکی کنید ، دچار مشکل بزرگی بنام سرقت اطلاعاتتان خواهید شد ، پس حتما سعی کنید تمام پیام هایی را که در دسکتاپتان ظاهر می شود را بررسی کنید و از تایید پیام های ناشناس جدا خوردداری کنید.

در هنگام چک کردن حساب های بانکیتان از شبکه های ناشناس بیسیم ، حتما از آدرس اینترنتی و درگاه امن Https مطمئن شوید ، اگر اتصالتان ایمن بود و در ابتدای آدرس اینترنتی Https ظاهر شد ازاطلاعاتتان را وارد کنید!

همراه داشتن اطلاعات کامل لب تاپ

امنیت لب تاپ در سفر

سعی کنید همیشه اطلاعات لب تاپتان را از جمله مدل ، شماره سریال بدنه و … را به همراه داشته باشید تا در صورت مفقودی یا سرقت آنرا به پلیس برای پیگیری شکایت تحویل دهید. همیشه این اطلاعات روی لب تاپتان هست ، ما پیشنهاد می کنیم از قسمت اطلاعات لب تاپ توسط دوربین گوشی همراهتان عکس بگیرید تا این اطلاعات همیشه در کنارتان باشد.این آخرین گام برای داشتن امنیت برای دستگاه های هوشمند بود ، امیدوارم مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد ، راستی عزیزان اگر پیشنهادی در مورد امنیت دستگاه های هوشمند در حین سفر داشتید رو در قسمت نظرات مطرح کنید تا سایر دوستان هم از آنها استفاده بکنند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چگونه از لب تاپمان در سفر مراقبت کنیم.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *