چقدر درمورد طول عمر هاردهای SSD اطلاعات دارید؟

هاردهای SSD

طول عمر هاردهای SSD : در یک دوره که فلش مموری ها به بازار عرضه شد بسیاری از افراد این سوال در ذهنشان وجود داشت که طول عمر آنها چقدر خواهد بود؟ و این سوال در ذهن افراد زمانی علنی شد که فلش مموری هایی با حافظه ی بالاتر عرضه شد و فارغ از قیمت آنها، میزان دوامشان برای افراد مطرح گردید. همین نگرانی ها بعدها در مورد هارد دیسک های SSD در ذهن مردم نقش بست.

سازنده های هارد های SSD با سه عامل تولیدات خود را می سنجند:

  1. طول عمر ایده آل ( همان گارانتی دستگاه)
  2. حجم اطلاعات ذخیره شده در طول عمر هارد در واحد ترابایت
  3. حجم کل اطلاعات ذخیره شده در طول یک بازه ی زمانی مانند یک روز

همانطور که می دانید نمی توانیم به این سه فاکتور نیز اکتفا کرد زیرا مشخص نیست یک کمپانی تا چه حد می تواند اطلاعات دقیقی در این خصوص در اختیار کاربر قرار دهد و در اصل تخمین طول عمر مفید یک هارد به طور دقیق تقریبا غیر ممکن است. تنها تخمینی که می توانیم بزنیم در مورد حداکثر زمانی است که می توانیم از هارد بدون مشکل خاصی استفاده نماییم و پس از آن نیز واقعا نامشخص می باشد که چه موقع ممکن است هارد ما به مسئله برخورد کند؟

هاردهای SSDدر شرایطی که به سرعت بالایی برای پردازش نیاز داریم، هارد های SSD واقعا به کارمان می آیند همانطور هم ممکن است باعث خرابی و ایجاد مشکلات زیادی نیز بشوند و حتی هارد درایو های SSD قدیمی نیز احتمال خرابی بالایی دارند.

تنها برند های برتر براساس تحقیقات کارشناسان KingStone، سامسونگ وکورسیر می باشند که میتوانند پس از ذخیره ی بیش از 1000ترابایت اطلاعات نیز دوام بیاورند که معمولا درایوهای معمولی پس از ذخیره ی 700 تا 900 ترابایت خراب می شوند. همچنین درایو هایی که ظرفیت بالایی دارند به دلیل داشتن تعداد سکتورهای بیشتر، دیرتر خراب می شوند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  قیمت آیفون 8 در بازار تلفن های هوشمند بسیار بالاست

نظرات در مورد : چقدر درمورد طول عمر هاردهای SSD اطلاعات دارید؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *