چرا هاتگرام فیلتر نمی شود ؟

هاتگرام

چرا هاتگرام فیلتر نمی شود ؟ یکی از موضوعات داغ محافل این روزها بحث فیلترینگ تلگرام می باشد که بسیاری از کاربران به دلیل فیلترینگ دیگر امکان ارتباط با سایر افراد را ندارند. به همین دلیل برخی از تلگرام های نسخه داخلی با نام های گوناگون نظیر هاتگرام در ایرن شروع به فعالیت نموده اند که رابط کاربری آن ها دقیقا مشابه با نسخه ی خارجی تلگرام می باشد ولی تفاوت اصلی این پیام رسان این است که سرورهای هاتگرام در داخل کشور می باشد و به نوعی یک پیام رسان داخلی کپی شده از تلگرام است.

هاتگرام فیلتر نمی شود

تاکنون نیز افراد بسیار زیادی از این پیام رسان استفاده می کنند که پیام رسان هاتگرام (hotgram) توسط شرکت فناوری اطلاعات “راه‌کار سرزمین هوشمند” با تغییر در نسخه ی اصلی تلگرام توسعه یافته است. اگر به دلایل اصلی فیلترینگ تلگرام کمی نگاه بیندازیم، میبینیم که تلگرام به این دلیل فیلتر شد، سرورهای آن در ایران نبود و پاول دوروف نیز حاضر به ارائه ی سرورهای تلگرام به ایران نشد.

اکنون دلیل اصلی فیلترینگ تلگرام مشخص است و بسیاری از شرکت های داخلی به دلیل اوپن سورس بودن این پیام رسان خارجی اقدام به توسعه ی موردهای مشابه با ویژگی های تغییر یافته کرده اند و هاتگرام نیز از این قاعده مستثنی نیست. پس اکنون با کمی کند و کاو در این زمینه متوجه این موضوع شده اید که تنها دلیل فیلترینگ تلگرام همین بحث دسترسی به سرور آن بوده است ولی پیام رسان هایی نظیر هاتگرام و تلگرام طلایی چون که دارای سروری داخلی می باشند و تمامی این پیام رسان ها در زیر نظر دولت ایران فعالیت می کنند دلیلی به فیلترینگ آن ها وجود ندارد.

به طور کلی هر چیزی که تحت نظارت مسئولین داخلی باشد و بتوانند در موارد خاص آن را کنترل نمایند دیگر معنایی بر فیلترینگ آن وجود ندارد ولی به هر دلیلی کنترل از دست مسئولین خارج باشد، قطعا در فضای وب با مشکلات بسیاری مواجه خواهد شد و در کشور به نوعی فیلتر می گردد.

نظر شما در مورد اینکه چرا هاتگرام فیلتر نمی شود ؟ چیست ؟ منتظر نظرات شما هستیم .

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  نسخه قدیمی اسکایپ بازنشسته شد

نظرات در مورد : چرا هاتگرام فیلتر نمی شود ؟

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. وقتی که جوان های کشور ما انقدر استعداد دارند که این پیام رسان خارجی را کپی کنند و درست کنند ، چرا از پیام رسان های داخلی حمایت نمیشود و 0 تا 100 این پیام رسان توسط جوانان کشور خودمان اداره شود و این پیام رسان های کپی تلگرام این فرصت رو جوان های کشور خودمان سلب می کنند.

    هر جور حساب کنیم بازم هم با فیلتر تلگرام اطلاعات از کشور خارج می شود .