قرص تاید ؛ چالشی عجیب در میان جوانان آمریکا

قرص تاید

این بار چالشی مرگبار که در میان کاربران دنیای مجازی، البته جوانان آمریکایی به راه شده است که دیگر حرفی برای گفتن نگذاشته! از ماجرای نهنگ آبی که از روسیه آغاز شده بود اگر بگذریم این بار نوبت به چالش خوردن قرص تاید رسیده است! گویا اخیرا در میان جوانان آمریکایی باب شده است که در حین خوردن قرص تاید از خود ویدئو گرفته و در یوتیوب آپلود می کنند!!!

یوتیوب نیز در این خصوص اعلام کرده است که منظور جلوگیری از انتشار این چالش مرگبار در سایر کشورها تمامی ویدئوهایی که در آن کاربران در حال خوردن قرص تاید می باشند را حذف خواهد کرد. در این ویدئوها مشاهده است که گویا افراد ، بهتر است بگوییم جوانان آمریکایی قرص های تاید را می جوند و می خورند و تصاویر خود را در فضای مجازی منتشر می نمایند. این چالش اخیرا طرفدداران زیادی نیز در آمریکا پیدا کرده است که جوانان این کشور را به مرگ فرا می خواند.

تاید (Tide) نام یک برند تجاری است که در ایالات متحده ی آمریکا قرص های از پودر لباسشویی تولید می کند که در اطراف این قرص های فشزده نایلونی قرار دارد که در هنگام شستشو در لباسشویی نایلون آن ها باز شده و شستشو انجام می گیرد. بعضی از افراد در ایالات متحده گویا این قرص ها را می جوند، ویدئو می گیرند و آن را در یوتیوب منتشر می نمایند.

بر اساس قوانین یوتیوب، ویدئوهایی که در آن افراد را تشویق به انجام کارهای خطرناک و آسیب رسان می کنند، حذف می گردند و به دنبال شکایت های صورت گرفته یوتیوب نیز اعلام کرده است که این ویدئو را به محض مشاهده و بررسی حذف می نماید و کانال هایی که این چنین ویدئوهایی را انتشار می دهند به مدت 3 ماه به تعلیق در می آیند. انجمن کنترل مسمومیت در ایالات متحده گزارش کرده است که فقط در 15 روز اول سال 2018 میلادی 39 مسمومیت گزارش شده است و 91 درصد آن ها مربوط به خوردن قرص تاید می باشد و رده ی سنی این افراد بین 13 تا 19 سال اعلام شده است.

این انجمن به چنین افراد هشدار داده است که با خوردن قرص تاید ممکن است دچار مشکلات تنفسی، شوک و حتی کما شوند و در بعضی موارد خطرناک ممکن است فرد با این کار منجر به مرگ خود گردد. در مقابل این ویدئوهای چالش خوردن قرص تاید، گروهی از افراد ویدئوهایی به منظور انتقاد از این حرکت غیر انسانی انتشار داده اند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : قرص تاید ؛ چالشی عجیب در میان جوانان آمریکا

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *