پیش به سوی آینده‌ای سبزتر با خودروهای هیبریدی

شرکت خودروسازی تویوتا به تازگی اعلام کرده است که تا آخر ماه ژانویه امسال، بیش از ۱۰ میلیون خودروی هیبریدی فروخته است، و همچنین میزان فروشش طی این چند ماه اخیر خوب بوده به طوری که تنها از ماه آوریل سال ۲۰۱۶ تا کنون، یک میلیون دستگاه از این نوع خودروها فروخته است.

آقای Takeshi Uchiyamada، رئیس هیئت مدیره شرکت تویوتا، در یک مصاحبه مطبوعاتی این چنین می‌گوید که :

وقتی که ما خودروی Prius را عرضه کردیم، هیچ کسی حتی نمی‌دانست که خودروی هیبریدی یعنی چه. اما خوشبختانه امروزه خودروهای هیبریدی توانسته‌اند در میان مردم به محبوبیت برسند و روز به روز شاهد افزایش فروش این نوع خودروها هستیم.

از زمانی که خودروی هیبریدی Prius در سال ۱۹۹۷ به عنوان اولین خودروی هیبریدی از طرف شرکت تویوتا معرفی شد، شاهد رشد روزافزون این خودروها بوده‌ایم. این نوع خودروها در سال ۲۰۱۳ تبدیل به ۳ درصد از کل فروش خوروها شده بودند، که البته در سال ۲۰۱۵ این رقم به حدود ۲ درصد کاهش یافت، که احتمالا علت آن کاهش نسبی بنزین در آن زمان بود. ولی به هر حال طبق پیش‌بینی‌هایی که انجام شده است، گفته می‌شود که در سال ۲۰۲۰ شاهد این خواهیم بود که ۲۰ درصد از خودروهای بازار هیبریدی می‌باشند.

خودروسازان هیبریدی تخمین می‌زنند که خودروهای هیبریدی تا به حال حدود ۷۷ میلیون تن از حجم CO2 کاسته‌اند، و باعث ذخیره کردن حدود ۸ میلیون گالن بنزین شده‌اند. این امر احتمالا برای شروع کار خوب باشد، ولی خودروسازها بایستی به این امر توجه بیشتری کرده و بقیه خودروسازها هم خودروهای جدید خود را هیبریدی تولید نمایند. به این ترتیب می‌توانیم امیدواریم باشیم که مشکلات مربوط به آلودگی هوا، که بخش عظیمی از آن مربوط به حمل و نقل و خودروها می‌باشد، حل شود و بتوانیم در آینده، آب و هوایی تمیزتر و یا به عبارتی سبزتر داشته باشیم.

 

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  کمپانی تویوتا به عنوان پرفروش ترین برند خودروسازی مستقل جهان شناخته شد

نظرات در مورد : پیش به سوی آینده‌ای سبزتر با خودروهای هیبریدی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *