پیشرفت های هوش مصنوعی در سال ۲۰۱۸

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی تاثیر بسزایی در صنعت دارد ولی قطعا نمی تواند جایگزین نیروی انسانی شود ، اما در عین حال پیشرفت بسزایی داشته است. در سال ۲۰۱۷ پیشرفت های زیاد و حساسی در این زمینه رخ داده است. در کنار این پیشرفت ها درک ما نیز در مورد این موضوع هم افزایش یافت. دانشمندی به نام فریدا پولی ، محقق و بنیانگذار شرکت Pymetrics ، در نشریه فوربز دست آورد های خود را در مورد هوش مصنوعی در مقاله ای گزارش داد. متن مقاله چنین گفته است:

تغییر شیوه الگوی مردم

در مورد هوش مصنوعی که صحبت می شود اکثر افراد فکر می کنند که کار هایی مثل رفتگری و تحویل اجناس در لیست آن نخواهند بود ، این مهم را فراموش کرده ایم که هوش مصنوعی در زندگی روز مره ما نفوظ خواهد کرد. در کل دو نوع هوش وجود دارد که عبارت اند از Al که به معنای هوش مصنوعی است و دیگری lA یعنی هوش افزایی است. اکنون با پیشرفت هایی که بدست آمده و در سال های آینده نیز بیشتر خواهد شد ، راه زیاد و طولانی برای جایگزینی هوش مصنوعی با انسان وجود دارد.

باید به این موضوع فکر کرد در زمان حال افراد شغل خود را چگونه انجام می دهند و در صورتی که این هوش وجود داشته باشد چگونه آن را انجام می دهند ؟برای مثال کار های اداری خسته کننده و یا کار هایی که نیاز به خلاقیت خاصی ندارند ، می توان باید الگوی برنامه ریزی شده آن هارا به این هوش سپرد . یا تشخیص یک بیماری مشابه در افراد مریض یا … . این هوش می تواند سریع تر و با دقت بیشتری بیماری را شناسایی و درمان مناسب آن را پیدا کند . این یعنی هوش مصنوعی کارایی و دقت پزشکان را بسیار بیشتر می کند و نه اینکه جای آن ها بگیرد .

هوش مصنوعی

اشتباهات و خطرات هوش مصنوعی بیشتر می شود

این تکنولوژی قدرتمند زمانی انتشار یابد به سرعت کیفیت زندگی افراد را نیز بهبود می بخشد و ان ها را بر روی قسمت های مهم و حساس کار هایشان متمرکز می کند ، در اجتماع محبوب می شود. در عین حال ممکن است این تکنولوژی خطرناک هم باشد . الگوریتم ها به دلیل تصمیم گیری سریع مورد پذیرش واقع می شوند. اما همین قدرت باعث تصمیم گیری های غلط نیز می شود.

بیشتر بخوانید  مایکروسافت یک استارتاپ حوزه ی هوش مصنوعی را خریداری می کند

دانشمندان می گویند که امکان دارد این داده ها الگوریتم های اشتباهی تولید کنند و فعالیت های افراد را مختل کنند، که به آن «سمت تاریک هوش مصنوعی»می گویند. برای مثال ربات های تای ماکروسافت و یا نتایج تصوری گوگل برای واژه gorilla است. درسال ۲۰۱۸ با تقویت و قوی تر شدن این هوش اشتباهات آن هم بیشتر می شود. و احتمال آن زیاد است که از این نوع اشتباهات دوباره تکرار شود ، و اگر نظارتی بر روی آن نباشد فاجعه های وحشتناکی را به بار می آورد. شرکت هایی که این هوش را خریداری می کنند به توانایی این هوش در الگوریتم ها توجه نمی کنند بلکه در نظارت این بر عمل کرد آن ها توجه می کنند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

1.5/5 - (2 امتیاز)

نظرات در مورد : پیشرفت های هوش مصنوعی در سال ۲۰۱۸

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *