پیدا شدن باگی در فیسبوک برای پاک کردن هر ویدیوئی!!

آقای دان ملامد (Dan Melamed)، متخصص امنیتی و کامپیوتر، در شبکه اجتماعی فیسبوک باگی پیدا کرده است که با استفاده از تنها یک راه ساده می‌تواند هر ویدیویی را که کاربران در این سایت آپلود کرده‌اند پاک کند!!

در واقع روشی که ملامد برای این کار استفاده می‌کند، بسیار ساده بوده و توضیحی که می‌توان برایش داد این است که، موقعی که کاربر ویدیویی را در فیسبوک آپلود می‌کند، می‌تواند در وسط این کار آی‌دی ویدیو را تغییر داده و آن را به آی‌دی ویدیویی که کاربر دیگری قبلا آن را آپلود کرده است، تغییر دهد. در واقع ملامد تنها با تغییر آی‌دی، می‌توانست که ویدیوی دیگری را به جای ویدیوی اصلی آپلود کند. با این کار ملاد حتی می‌توانست قسمت کامنت‌ها را بسته و یا ویدیویی مورد نظر را به طور کلی از سرورهای فیسبوک حذف کند.

این باگ شاید برای بسیاری از افراد جالب بوده و یا حتی برای برخی از افراد که می‌خواهند به طور کلی ویدیوشان را از فیسبوک پاک کنند،‌ مفید باشد. اما ملامد با توجه به سو استفاده‌هایی که ممکن بود از این باگ شود، پس از کشف آن، باک را به مهندسین این شبکه اجتماعی گزارش می‌دهد، تا آن‌ها این باگ را درست کنند.

گاهی اوقات باگ‌هایی به این سادگی در سیستم‌ها وجود دارند که اگر توسط هکرهای کلاه سیاه کشف شوند، می‌توانند عواقب بسیار بدی را به دنبال داشته باشند. و البته معلوم نیست، شاید قبل از این که ملامد بتواند این باگ را کشف کند، هکرهایی آن را کشف کرده و از آت استفاده کرده باشند. ولی به هر حال لازم به ذکر است که فیسبوک هم‌اکنون این باگ را با ارائه آپدیتی،‌ درست کرده است و دیگر امکان استفاده از این باگ وجود ندارد.

فیسبوک برای تشکر و قدردانی از آقای ملامد، مبلغ ۱۰ هزار دلار به وی پاداش داده است.

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  بنیانگذار فیسبوک:آینده ی فیسبوک در گروی فناوری واقعیت مجازی است

نظرات در مورد : پیدا شدن باگی در فیسبوک برای پاک کردن هر ویدیوئی!!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *