ایجاد شکافی ناگهانی و عظیم در آمریکا سبب شگفتی زمین شناسان شد

شکاف عمیق در آمریکا (1)

پس از انتشار این خبر جمع کثیری از زمین‌شناسان مطرح در مورد دلایل به وجود آمدن این شکاف بحثث و گفتگو کردند و در آخر این نتیجه حاصل شد که علت به وجود آمدن چنین پدیده‌ای، جابه‌جایی لایه‌های زیرین زمین است.همچنین شواهد نشان از افزایش وسعت این شکاف عظیم با گذر زمان می دهد.
گفتنی است زمین‌شناسان آمریکایی پس از جستجو و کاوش در مناطق کوهستانی ایالت وایومینگ به طور اتفاقی موفق به کشف این شکاف عظیم و عمیق به طول 685 متر و پهنای 45 متر شدند.

شکاف عمیق در آمریکا (2)یکی از محققانی که در این مورد اظهار نظر کرده پروفسور ست ویتکه محقق و زمین‌شناس ایالت وایومینگ آمریکا بوده که معتقد است قطعا این یک پدیده زمین‌شناسی عظیم و ناشی از حرکت آرام لایه‌های عمقی پوسته زمین است و با توجه به حرکت پیوسته لایه‌های زمین و فضای کافی برای جابه‌جای آنها به احتمال زیاد بر وسعت این شکاف افزوده خواهد شد.

گفتنی است با توجه به اینکه زمین محل پیدایش شکاف ملک شخصی است، بازدید از آن بدون اجازه ممکن نیست، اما طبق برآوردهای انجام شده احتمال می‌رود که جابه‌جایی غیرمنتظره صفحات زمین باعث پیدایش این پدیده زمین‌شناسی غیرمنتظره در کمتر از دو هفته شده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و تازه های دنیای تکنولوژی و پیوستن به کانال زوم تک در تلگرام، اینجا کلیک کنید.

منبع : ایسنا

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : ایجاد شکافی ناگهانی و عظیم در آمریکا سبب شگفتی زمین شناسان شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *