پیام کوتاه یا همان اس ام اس ۲۵ ساله شد

اس ام اس

ما نسلی هستیم که هیجان ها و خوش حالی های زندگی با تلفن همراه را در ارسال پیام کوتاه یا همان اس ام اس دیدیم. پیام کوتاه هایی که می بایست منتظر ماند تا کامل به تلفنمان می رسید، در کل دوران شیرینی بود که شاید اصلا دوباره تکرار نشود، اما حال حاضر هم به نسبت شیرینی های قبلا آن قدر هم بد نیست در حال حاضر می توان دید، شنید و احساسات را در قالب های مختلف بیان کرد. یک ربع قرن پیش اولین پیام کوتاه در دنیا ارسال شد و بعد این همه سال شما باز هم می توانید با این سرویس کار های خود را انجام دهید.

دقیقا حدود ۲۵ سال پیش یک مهندس خلاق به اسم  Neil Papworth پیامی متنی حاوی تبریک جشن کریسمس را از کامپیوتر شخصی اش به گوشی یکی از دوستانش روی اپراتور Vodafone ارسال کرد، که به اولین پیام کوتاه جهان بدل شد. حال یک ربع قرن از آن زمان می گذرد و شاید برای شما جالب باشد که بدانید در ایالات متحده آمریکا به طور میانگین  در سال ۷۸۱ میلیارد پیام کوتاه متنی ارسال می شود.

بد نیست بدانید که طبق آمار موجود میزان پیام کوتاه های ارسالی برای سال ۲۰۰۰ برابر ۱۲ میلیون و برای سال ۲۰۰۶ برابر ۱۲.۵ میلیارد و برای سال ۲۰۰۷ برابر ۴۵ میلیارد و در سال بعد این تعداد برابر ۱۷۱ میلیارد شد و در حال حاضر این تعداد از مقیاس میلیارد گذشته است.

شاید این آمارها جالب به نظر برسد زیرا این موضوع پس از گذشت زمان و سال ها دوباره از بورس در آمد و با گسترش شبکه های اجتماعی و برنامه های پیام رسان کم رنگ تر شد، حتی اخیرا برخی از بانک ها و ارگان های دولتی برای اطلاع رسانی به مشتریان خود از برنامه های پیام رسان استفاده می کنند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  بهترین و امن ترین پیام رسان های ایران

نظرات در مورد : پیام کوتاه یا همان اس ام اس ۲۵ ساله شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *