پیام های خصوصی 120 میلیون کاربر فیسبوک توسط هکرها به فروش گذاشته شد

اطلاعات کاربران فیسبوک

یکی از موضوعاتی که این روزها در هر لحظه ممکن است به خطر بیوفتد این است که هر روز با پیشرفت دنیای تکنولوژی بسیاری از افراد در تلاش هستند تا رخنه ای در اپلیکیشن ها و یا پلتفرم های پر کاربرد پیدا کنند تا از این طریق قدرت خود را ثابت نمایند. فیسبوک نیز در طی یک دوره باگ های زیادی داشت که سبب شد بخش اعظمی از اطلاعات خصوص افراد لو برود.

اطلاعات کاربران فیسبوک

مهرماه سال جاری بود که بزرگترین باگ امنیتی تاریخ فیسبوک کشف شد و جزئیات اطلاعات تعداد بسیار زیادی از کاربران این شبکه اجتماعی در اختیار هکرها قرار گرفت. به تازگی گزارش شده است که در پاییز سال جاری حدودا 120 میلیون پیام خصوصی کاربران توسط هکرها به سرقت رفته است و در قبال پرداخت هزینه ای زیاد در اختیار خریداران مختلف قرار خواهد گرفت. بر اساس تحقیقات انجام شده، مشخص شده است که هکرها با بهره گیری از یک افزونه‌ ی مخرب در مرورگری که هنوز نام آن مطرح نشده است، توانسته اند کاربران را زیر نظر بگیرند و اطلاعاتی کلی از پروفایل‌ آن ها مانند پیام های خصوصی شان را در اختیار بگیرند.

اطلاعات کاربران فیسبوک

در آن هنگام فیسبوک ادعا کرده بود که در طی این هک، به هیچ یک از سیستم‌ های مذکور نفوذی صورت نگرفته اس و تنها فقط کاربران روسی و یا اکراینی باید نگران بحث امنیت اطلاعات شخصی خود باشند اما با تمامی این تفاسیر اکنون گفته شذه است که اطلاعات زیادی از کاربران آمریکایی نیز در طی هک شدن سیستم های آن ها به سرقت رفته است. گزارش شده است که هکری تنها در یک فروم آنلاین، اقدام به فروش اطلاعات محرمانه ی فیسبوکی کاربران نموده است و دیتاها یا پیام های خصوصی آن ها را با مبلغ هر اکانت 10 سنت به فروش می رساند.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: digitaltrends

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : پیام های خصوصی 120 میلیون کاربر فیسبوک توسط هکرها به فروش گذاشته شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *