پیام های ترور چگونه در شبکه های اجتماعی پخش میشوند؟

پیام های ترور چگونه در شبکه های اجتماعی پخش میشوند؟

محققان به دنبال مطالعه مسائلی مانند این است که چه اطلاعات و تبلیغاتی از سازمان های تروریستی مانند ویروسی وارد شبکه های اجتماعی میشوند، این اطلاعات چگونه پخش میشوند و چه نوع اشخاص یا گروه هایی به پخش این اطلاعات کمک میکنند.
سایت nationaldefensemagazine.org گزارش داد که مطالعاتی در این زمینه توسط محققان دانشگاه آریزونا در حال انجام است تا ابزار بهتری برای شناسایی شبکه های تندرویی که به این گونه خشونت ها اجازه فعالیت میدهند، ایجاد کند و چنین محتویاتی را مسدود کند.

راهنمای مطالعات، حسن داوولکو گفت :” گروه های تروریستی مانند ISIS کسانی را که در جامعه احساس بیگانگی میکنند و حس میکنند به حاشیه رانده شده اند را مورد هدف قرار میدهند. مخصوصا در کشور های غربی، امکان ندارد بتوانند یک گروه کامل از تازه کار ها بسازند.”

تحقیقات نشان میدهد که اشخاص که احساس بیگانگی میکنند بیشتر ممکن است طعمه عکس ها شوند تا روش های قدیمی تبلیغات.
این مطالعه در درجه اول روی نزول اطلاعات تمرکز خواهد کرد، داوولکو میگوید :” در حالی که تعداد زیادی از مردم در پخش این اطلاعات و عقاید در سطح جهان، شرکت میکنند، اکثر اوقات تغییرات قابل توجهی در رفتار ها و عکس العمل های افراد بوجود می آید.”
داوولکو اضافه کرد :” فهم این موضوع که این آبشار ها چگونه اتفاق می افتند مهم است تا بتوانیم بفهمیم که سازمان های تروریستی از چه روش هایی برای جذب اشخاص از طریق رسانه های اجتماعی استفاده میکنند.”
یکی از محققان، پالو شاکاریان طی گزارسی اعلام کرد که وقتی به توییت هایی نگاه میکرد که به 50 شخص فرستاده شده اند، کمتر از 2 درصد آن ها به 500 باز نویسی میرسیدند.

او اضافه کرد :” ساختار اجتماع در تکثیر اطلاعات در شبکه های اجتماعی موثر است. اگر یک توییت به 50 شخص با زندگی های متفاوت برسد، احتمال پخش شدنش درشبکه های اجتماعی بیشتر است.”
او گفت :” ما سعی در فهم رابطه میان دنیای آنلاین و دنیای آفلاین داریم.”
داوولکو گفت :” محققان الگوریتم هایی برای پیدا کردن بحث های سیاسی آنلاین در مالزی، اندونزی و بریتانیا دارند و ما در حال روی ساخت الگوریتمی برای کشور لیبی هستیم.”

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  علاقه افراطی به شبکه های اجتماعی عامل رژیم های خطرناک!

نظرات در مورد : پیام های ترور چگونه در شبکه های اجتماعی پخش میشوند؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *