پهپاد نظامی TIKAD

پهپادهای نظامی
پهپاد TIKAD
پهپادها امروزه توانسته اند برای خود در جنگ ها جایگاه های ویژه ی اختصاص بدهند؛ چند سالی است که از پهپادهای نظامی در کشورهای بزرگ استفاده می شود ولی گاهی مشکلاتی در استفاده از پهپادها وجود دارد که یکی از این مشکلات بزرگ بودن جثه پهپادها می باشد . یکی از جدیدترین پهپادها TIKAD  نام دارد که توسط شرکت  Duke Robotics ساخته شده است که به گفته سازندگان آن  (( سرباز آینده )) خواهد بود .  این پهپاد مانند یک تک تیر انداز عمل می کند و می تواند بعدها به عنوان نیروهای زمینی باشد .
پهپادهای که تا کنون تولید شده اند بیشتر از گذشته دارای دقت بالایی بوده اند ولی گاهی استفاده از پهپادها به دلیل حساس بودن عملیات های نظامی و کشته شدن ناخواسته غیر نظامیان در زمان عملیات سبب ایجاد محدودیت های برای فرماندهان می شود. 
 
پهپاد نظامی TIKAD   
یکی از جدیدترین پهپادهای نظامی TIKAD  می باشد که می تواند در عملیات های متفاوت از آن استفاده شود و مانند دیگر پهپادها جثه بزرگی ندارد . این پهپاد حدود 50 کیلوگرم وزن دارد و می تواند در ارتفاع 10 تا 460 متری پرواز کند. 
این پهپاد به یکی از اولین پهپادهای نظامی است که می توان آن را به سلاح های مانند نارنجک انداز،قناسه (تک تیر انداز) و یا مسلسل  مسلح نمود همچنین این پهپاد به چندین سلاح نیمه اتوماتیک و یک نارنجک انداز40 میلی متری مجهز شده است و مهندسین  شرکت Duke Robotics پهپاد نظامی TIKAD را به نوعی  طراحی کرده اند که بتواند باری با 40 کیلوگرم را با خود حمل نماید و این ظرفیت بیشتر از اسلحه های می باشد که با پهپاد TIKAD سازگاری دارند اما اولین مشکل در تولید این پهپادها وزن زیاد اسلحه های می باشد که این پهپاد قرار است با خود حمل نماید.
البته باید بدانید که تنها ارتش های بزرگ و مدرنی مانند آمریکا نیستند که از این پهپادها استفاده می کنند و تعداد زیادی از سازمان های نظامی از پهپادهای عملیاتی استفاده می نمایند.
آنگونه که مشاهده شده است داعش در درگیرهای اخیر در موصل از پهپادهای استفاده می کند که می توانند از ارتفاع های نسبتا زیاد وسایل زمینی را مورد هدف قرار می دهند. 
به گفته رازیل آتوار، مدیرعامل Duke  پهپاد TIKAD  از همین حالا می تواند عرضه گردد و با دولت برخی از کشورها ارتباط برقرار نموده است. او می گوید با توجه به اینکه این امکان وجود دارد مشتریان این پهپاد نسبت به اطلاعات منتشر شده حساس باشند ، در آینده اطلاعاتی که در مورد محل پرواز این پهپاد خواهیم شنید یا خیر  به آنها بستگی دارد. 
تعداد زیادی از نهادها حقوق بشر هستند که نسبت به تحقیق و توسعه در ساخت چنین جنگ افزارهای خوشحال نیستند و برای استفاده از آنها و پیامدهای ایجاد شده از چنین جنگ افزارهای ابزار ناراحتی و نگرانی کرده اند. 
آنها اعتقاد دارند که این ربات ها در آینده ی نزدیک می توانند بدون داشتن پشتیبان برای انتخاب هدف و زمان حمله اقدام کنند و مسائل فرهنگی و اخلاقی ، جامعه شناسی که در جنگ های سنتی دخیل بودند در چگونگی کارکرد ربات در مسیر این هدف دیگر جایی نخواهند داشت.
 

 

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  آمریکا به دنبال تولید پهپادهای نامرئی

نظرات در مورد : پهپاد نظامی TIKAD

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *