پنج فایده مصرف ژلاتین

فایده

پنج فایده مصرف ژلاتین:

زمانی که به غذاهای مغذی و سالم فکر می کنید، احتمالا ژله اولین چیزی نیست که به ذهن تان می آید. اما ژلاتین چیزی بیشتر از یک دسر ساده است! اکثر مردم با ژلاتین رنگارنگ با طعم های متنوع آشنا هستند. اما احتمالا نمی دانند که این دسر لذیذ سرشار از پروتئین می باشد. ژلاتین از جوشاندن استخوان ها، غضروف ها و پوست حیوانات و استخراج کلاژن ساخته می شود.

کلاژن پروتئین فیبریست که عضلات، استخوان ها و پوست را در حیوانات متصل می کند. وقتی کلاژن با روش مذکور استخراج شود به ماده خوشمزه و رنگارنگی به نام ژلاتین تبدیل می گردد که بعد از خنک شدن بافتی ژله ای به خود می گیرد. ژلاتین، برخلاف کلاژن، در آب داغ حل شده و بافتی مناسب برای استفاده در سس ها، سوپ ها و دسرها ایجاد می کند. مصرف ژلاتین همانند کلاژن مفید است چرا که دارای اسید آمینه های یکسانی هستند.

اسید آمینه های موجود در ژلاتین، اسید آمینه های مفاصل و اندام هایی از حیوانات هستند که معمولا خورده نمی شوند بنابراین افزودن ژلاتین به رژیم غذایی بسیار مفید بوده و کمبود پروتئین را برطرف می کند به همین دلیل در مواد غذایی، داروها و لوازم آرایشی استفاده می شود.

به 5 دلیل مهم دانشمندان مصرف ژلاتین را در رژیم غذایی توصیه می کنند:

1) باعث سلامت پوست می شود.

کلاژن باعث شادابی و جوانی پوست می شود , با گذشت سن , پوست کلاژن خود را از دست می دهد و به مرور زمان چروک می گردد. مصرف ژلاتین این کمبود را جبران کرده و روند پیری پوست را کند می کند.

2 ) بهبود عملکرد گوارشی

ژلاتین به هضم غذا و عملکرد روده ها و سیستم گوارشی کمک می کند. برای مثال، گلیسین موجود در ژلاتین می تواند به عنوان یک مخمر مخاطی سالم را در معده ترویج دهد.

3) کاهش درد مفاصل

کلاژن موجود در ژلاتین درد مفصلی همراه با التهاب را کاهش می دهد.

4) کمک به تنظیم قند خون

اگر چه برای بیان قطعی این امر , تحقیقات بیشتری لازم است، اما مطالعه ای نشان می دهد که گلیسین، که یکی از فراوان ترین اسیدهای آمینه های ژلاتین است، میتواند کنترل قند خون افراد مبتلا به دیابت نوع 2 را بهبود بخشد.

بیشتر بخوانید  آیا با فواید گیاه آلوئه ورا در سلامتی پوست و رشد مو آشنا هستید؟

5) بهبود کیفیت خواب

به دلیل فراوانی گلیسین، ژلاتین ممکن است کیفیت خواب برخی افراد را بهبود بخشد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : پنج فایده مصرف ژلاتین

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *