پلی استور گوگل به ایران باز می گردد

پلی استور

قرار است سرویس ها و فروشگاههای اینترنتی گوگل پلی استور برای برخی از کشورها قابل دسترس شود.

ایران جز کشورهای است که این دسترسی شامل او نیز می شود.با توجه به گزارش های که وجود دارد کشورهای متعددی هستند که هم اکنون می توانند از سرویس و فروشگاههای اینترنتی گوگل پلی استور استفاده نمایند ولی با این وجود برخی از کشورها مانند ایران از دسترسی به آنها محرومند. 

پلی استور

چین به عنوان یکی از کشورهای است که دولت آن استفاده از خدمات گوگل را ممنوع کرده است.

آنگونه که به نظر می آید برخی از کشورها مانند ایران ،چین ، کوبا، ماکائو، میانمار و سودان  می توانند تا مدتی دیگر از این خدمات استفاده نمایند و توسعه دهندگان نیز قادر خواهند بود اپ های خود را برای استفاده کاربران در گوگل پلی استور قرار دهند.البته نباید فراموش کنیم که چین در پرداخت های درون برنامه ی دچار مشکل می باشد و همین موضوع سبب می شود با مشکلاتی در زمان شروع کار با این نرم افزار روبرو شوند.

البته شایعه ها و اطلاعاتی منتشر شده است که حاکی از آن است که چین با سرویس گوگل پلی بر روی نسخه سانسور شده این نرم افزار کار می کند و کاربران چینی با اعمال محدودیت ها و بازرسی قادر به استفاده از این سرویس ها باشند.  

ولی هنوز هیچ منبع رسمی این اطلاعات را تایید نکرده است و باید منتظر بماند که آیا واقعا همچنین رویدادی رخ می دهد یا خیر؟

این موضوع برای توسعه دهندگان نیز مفید خواهد بود زیرا می توانند اپ های خود را درون برنامه قرار دهند و برای خود درآمد زایی نمایند.

در برخی از کشورها مانند ایران و ماکائو این نرم افزار قابل دسترس می باشد ولی کاربران نمی توانند پرداخت های درون برنامه ی را انجام بدهند ولی قرار است این اتفاق خوب برای کاربران رقم بخورد.

هنوز گوگل در مورد این موضوع هیچ صبحتی را نکرده است و در مورد این امر جزئیاتی را بیان ننموده ولی با توجه به آنچه که به نظر می آید بزودی در این کشورها شاهد آغاز بکار سرویس گوگل پلی استور  خواهیم بود. 

با زوم تک همراه باشید.

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  نحوه دانلود نسخه بتا توسعه دهندگان اندروید Q

نظرات در مورد : پلی استور گوگل به ایران باز می گردد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *