پس از اجرای رجیستری 14 هزار گوشی تاکنون غیرفعال شدند

رجیستری

طرح رجیستری از تاریخ 14 آذر وارد فاز دوم خود شد و شامل تمامی گوشی های آیفون بوده است و بسیاری از افراد که پس از تاریخ 14 آذر گوشی های آیفون خود را خریداری کردند، در صورتی که کد دستگاه در سامانه ی رجیستری ثبت نشده بود، تاکنون غیرفعال شده است و به گفته ی رئیس اتحادیه ارتباطی و مخابراتی تهران تاکنون 14 هزار گوشی از برند اپل، موتورولا و بلک بری با آغاز طرح رجیستری از سرویس خارج شده اند.

بر اساس آمار گویا تاکنون 30 درصد از گوشی های کشور میهمان بوده اند و به کشورهای خارجی تعلق داشته اند! و تنها 10 هزار گوشی متعلق به ایران می باشند ولی برخی از کاربران دز خدمات رسانی آن ها دچار مشکلات عدیده ای می باشند. در خصوص روش شکایت و پیگیری گوشی های فعال شده، گفته شده است که افراد در ابتدا می توانند با فاکتور مربوط به فروشگاهی که از آن خرید انجام داده اند، به همان محل مراجعه نموده و در صورت عدم تعوض موبایل توسط فروشگاه می توانند به بخش شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت و یا اتحادیه ی دستگاه های مخابراتی تهران واقع در خیابان حافظ، بعد از جمهوری، کوچه حسین حسنی، پلاک ۱۸ مراجعه نمایند.

به گفته ی مسئولین در آینده افراد برای واگذاری گوشی های هوشمند خود به شخصی دیگر نیز باید رجیستری انجام دهند که همین امر سبب کاهش گوشی های قاچاق و کاهش میزان سرقت تلفن همراه می گردد و گویا به مرور زمان همه ی گوشی های دست دوم تمامی برندها نیز شامل طرح رجیستری خواهند گشت.

نحوه ی انجام واگذاری گوشی های دست دوم به این صورت خواهد بود که فرد فروشنده ی گوشی باید وارد سامانه ی همتا گردیده و شماره سیمکارت فرد خریدار را بر روی IMEI گوشی ثبت می نماید و به این صورت عملیات واگذاری از شماره سیمکارت صاحب قبلی دستگاه به شماره سیمکارت صاحب جدید دستگاه تغییر خواهد کرد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  شاهکاری بنام موتو زد موتورولا به عنوان باریک ترین گوشی جهان

نظرات در مورد : پس از اجرای رجیستری 14 هزار گوشی تاکنون غیرفعال شدند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *