پرواز هواپیمای تمام برقی در آسمان از سال 2016

هواپیمای برقی (2)

زمانی که برادران رایت اولین هواپیمای قابل کنترل موتوردار و سنگین تر از هوا را در تاریخ 17 دسامبر 1903 با موفقیت آزمایش کردند، حتی ذره ای فکر آن را نمی کردند که صنعت هواپیمایی به این نقطه ای که امروز در آن قرار داریم برسد، از ساخت جت های مافوق صوت با سرعت های بالای 7000 کیلومتر بر ساعت گرفته تا هواپیماهای غول آسای مسافربری با ظرفیت های بالای 500 نفر

هواپیمای برقی (1)و اکنون هواپیمای جدید ساخت مرکز هوافضای HY4 آلمان که با یک سلول سوختی دارای غشای تبادل پروتون نیرودهی می‌شود.
این شرکت از هواپیمای جدیدی رونمایی کرده که قرار است پروازهای کوتاه و بدون انتشارات گلخانه‌ای خود را از تابستان 2016 از فرودگاه اشتوتگارت شروع کرده و در آسمان شلوغ و دوستدار محیط زیست اروپا خدمات پروازی را ارائه دهد.

سلول‌های سوختی با غشای تبادل پروتون یک ایده قدیمی هستند و در ماموریت‌های کاوشی اولیه فضا بکار می‌رفتند اما بعدها به دلیل تولید ضعیف نیرو کنار گذاشته شدند. سلول‌ سوختی با اکسیژن و هیدروژن کار می‌کند و محصول جانبی آن آب است. سلول‌های سوختی بتازگی هواپیماهای تجربی را نیرودهی می‌کنند، اما روش ساخت آن‌ها از لحاظ اقتصادی هنوز پنج سال تا واقعیت فاصله دارد.

طراحی و رویکردی که برای HY4 در نظر گرفته شده، خیلی متفاوت بنظر نمی‌رسد. این هواپیما با همکاری دانشگاه اولم، شرکت هواپیماسازی Pipistrel و شرکت تولیدکننده سلول سوخت Hydrogenics طراحی شده است. هدف کنونی، ساخت یک هواپیمای چهار سرنشینه با سلول سوختی است که 80 کیلووات نیرو تولید می‌کند. حداکثر سرعت مورد انتظار 201 کیلومتر در ساعت بوده و سرعت استاندارد کروز آن 145 کیلومتر در ساعت است. وزن کلی هواپیما 1497 کیلوگرم و محدوده پرواز آن بین 724 تا 1448 کیلومتر است.

این ویژگی‌ها برای یک هواپیما بسیار عالی به نظر می‌رسند اما جالب‌ترین موضوع در مورد آن، بدنه هواپیماست که شامل یک بال بلند با دو بدنه دو سرنشینه جدا و یک موتور در مرکز است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و تازه های دنیای تکنولوژی و پیوستن به کانال زوم تک در تلگرام، اینجا کلیک کنید.

منبع : ایسنا

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : پرواز هواپیمای تمام برقی در آسمان از سال 2016

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *