پردازنده A12 Bionic نسبت به پردازنده A11 Bionic پیشرفت چشمگیری نداشته است

A12 Bionic

کمپانی اپل در آیفون های 2018 از سری جدید پردازنده های خود با نام A12 Bionic استفاده نموده است که در طول مراسم نیز تعریف های بسیاری را درخصوص این پردازنده برای کاربران ارائه داد. اکنون زمان آن فرارسیده است که کمپانی هایی نظیر گیک بنچ، رتبه ی این پردازنده را نسبت به نسل قبلی آن بررسی نمایند و میزان پیشرفت های آن را با عدد و رقم اعلام کنند.

پردازنده A12 Bionic

در شرایطی که کمپانی اپل تصمیم دارد فروش آیفون های جدید یعنی آیفون 10 اس و آیفون 10 اس مکس را در طول هفته‌ ی آینده آغاز نماید، مقایسه‌ ی پردازنده های A11 استفاده شده در آیفون 10 و پردازنده ی A12 استفاده شده در آیفون 10 اس، آیفون 10 اس مکس و آیفون 10 آر از نظر عملکرد، از همین حالا آغاز شده است. ساعاتی قبل گیک‌ بنچ، بنچمارک اولیه‌ ی پردازنده ی جدید کمپانی اپل را منتشر نمود و آن را با سایر رقبا مقایسه کرد. بر اساس امتیازات اولیه‌، پردازنده ی A12 Bionic، در سال جاری تمرکز زیادی بر روی بهبود عملکرد و بهره‌ وری در سیستم تک‌ هسته‌ ای داشته است.

پردازنده A12 Bionic

درحالی که به طور چند‌هسته‌ ای، امتیازات کمتر از حد انتظار به‌ دست آمده‌ است؛ گویا عملکرد پردازنده ی A12 Bionic به صورت چند هسته‌ ای، مشابه پردازنده ی A11 Bionic می باشد و در شرایطی نیز حتی شاهد عملکرد قوی‌ تر پردازنده ی A11 هستیم. البته نباید فراموش کنیم که تمامی امتیازها در تست‌ های مختلف، با یکدیگر تفاوت دارند؛ در ضمن معلوم نیست که این بنچمارک از کدام‌ یک از آیفون‌ های 2018 ثبت شده است. در داخل جدول منتشر شده از سوی گیک‌ بنچ از نام این گوشی هوشمند با عنوان iPhone 11,6 یاد شده است.

در این بنچمارک علاوه‌ بر امتیازات، برخی مشخصات جدید پردازنده ی A12 اپل نیز پرده‌ برداری شده است؛ گویا این پردازنده دارای 6 هسته با فرکانس 2.49 گیگاهرتزی است؛ لازم به ذکر است که فرکانس هسته‌ های پردازنده ی A11، بر روی 2.39 گیگاهرتز تنظیم شده است. همچنین اعلام شده که حداقل یکی از گوشی های آیفون‌ 2018 کمپانی اپل دارای 4 گیگابایت حافظه ی  رم به‌‌ همراه کش L1 بزرگ‌ تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید  چندین دستگاه جدید مک در WWDC 2023 معرفی می شود

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : پردازنده A12 Bionic نسبت به پردازنده A11 Bionic پیشرفت چشمگیری نداشته است

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *