پردازنده های جدید Helio P80 و Helio P90 کمپانی مدیاتک درحال توسعه هستند

مدیاتک

همانطور که می دانید کمپانی مدیاتک همانند سایر کمپانی های فعال در عرصه ی تولید تراشه های گوشی های هوشمند می باشد و به اندازه ی کوکلکان از محبوبیت بالایی برخوردار است در این میان گویا این کمپانی تصمیم دارد یک پروژه ای جدید را آغاز نماید.

سری جدید پردازنده های مدیاتک

اسفندماه سال 1396 هجری شمسی بود که پردازنده های Helio P60 مدیاتک برای گوشی‌ های میان‌ رده رونمایی شد که از ویزگی های هوش مصنوعی و طراحی لیتوگرافی با معماری BigLITTLE استفاده می کرد. قطعا پردازنده ی Helio P60 یکی از اساسی ترین پردازنده‌ های میان‌رده‌ ی کمپانی مدیاتک به خساب می آید. اوایل سال جاری میلادی بود که کمپانی مدیاتک از پردازنده ی Helio P60 با پشتیبانی از قابلیت هوش مصنوعی رونمایی به عمل آورد.

مدیاتک

پردازنده ی Helio P60 یک پردازنده ی 8 هسته‌ ای می باشد که دارای چهار هسته‌ی کورتکس A73 با فرکانس 2 گیگاهرتز و 4 هسته‌ ی کورتکس A53 با سرعت کلاک 2 گیگاهرتز می باشد. این تراشه از پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G72 MP3 با فرکانس 800 مگاهرتز استفاده می نماید. کمپانی مدیاتک تلاش زیادی به منظور بهینه‌ سازی این پردازنده به‌ انجام رسانیده است و توانسته که آن را به شرکت‌ های مختلفی شامل اوپو، ویوو و شیائومی به فروش برساند، به عنوان مثال گوشی هوشمند اوپو F9 از پردازنده ی Helio P60 مدیاتک استفاده می نماید.

بر اساس موفقیت هایی که کمپانی مدیاتک با عرضه ی پردازنده ی Helio P60 کسب نمود، تصمیم گرفته که بر روی دو تراشه‌ ی جدید دیگر با نام جانشین Helio P60 فعالیت کند. براساس آخرین توییت انتشار یافته از سوی رونالد کواندت، کمپانی مدیاتک در حال توسعه‌ ی دو پردازنده ی جدید دیگر به‌ نام‌ های Helio P80 و Helio P90 می باشد؛ که گویا کمپانی اوپو اولین مشتری الین تراشه ها خواهد بود. البته رونالد کواندت توضیحی در خصوص پردازنده ی Helio P70 ارائه نکرده است.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  همکاری اینتل و اپل برای ساخت پردازنده نسل بعدی آیفون

نظرات در مورد : پردازنده های جدید Helio P80 و Helio P90 کمپانی مدیاتک درحال توسعه هستند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *