پراید 40 میلیون تومانی !

پراید

پراید 40 میلیونی | همانطور که می دانید ماه گذشته اولین دور از تحریم های ایالات متحده علیه ایران آغاز شد و بسیاری از افراد در ایران متوجه این مسئله شدند. در این میان اولین دور از تحریم ها، تحریم صنعت خودروسازی و قطعه سازی ایران بود که سبب شد تا به امروز تغییرات عمده و بسیاری شدیدی را در قیمت خودروها ایجاد نماید. به طوری که خودروی پراید، 7 سال گذشته قیمتی نزدیک به 9 میلیون تومان داشت، اکنون با قیمتی حدود 40 میلیون تومان در بازار آزاد به فروش می رسد!

پراید 40 میلیونی

البته باید به این نکته نیز اشاره نماییم که در شرایط فعلی افراد کمتری در بازار خریدار هستند و به نوعی همه فروشنده می باشند ولی تمامی این شرایط برای واسطه‌ گران سبب ایجاد رونق شده است، به صورتی که آن در این شرایط ازاختلاف قیمت بین کارخانه تا بازار استفاده نمود و با روش هایی خاص اقدام به فروش خودروهای مختلف در سطح بازار می نمایند. البته شایان ذکر است که سهم نمایندگی‌ های فروش شرکت‌ های خودروسازی نیز در تشدید این شرایط آشفتگی بازار خودروهای داخلی کم بنوده زیرا  براساس اذعان فعالان بازار، تعدادی از نمایندگی‌ ها به روش های مختلف خودروهایی را با قیمت کارخانه خریداری نموده و در بازار با قیمت بسیار گزافی به فروش می‌ رسانند تا بتوانند سود بیش‌ تری دریافت نمایند.

پراید

اکنون باید کمی رو راست صحبت کنیم، سهم اصلی بلاتکلیفی بازار متوجه شرکت‌ های خودروسازی داخلی می باشد، زیرا به دلیل عدم عرضه خودرو سبب افزایش تقاضا در کشور شده اند ولی از طرفی خبری از ارائه خودرو به بازار کشور نمی باشد. موضوع جالب اینجاست صنعتی که قبلا ادعای خودکفایی در تولید بخشی از خودروهای بازار بود، اکنون تحریم ها را بهانه کرده و رد خصوص کمبود قطعات صحبت می کند. از طرف دیگر، افزایش قیمت دلار نیز بهانه ی خوبی برای خودروسازان شده است که بخواهند قیمت خودروهای خود را افزایش دهند.

با توجه به تمامی این مسائل، دستگاه‌ های ذیربط در این صنعت، در طول دو ماه اخیر سکوت نموده و خبری از سیاست‌ های خود به منظور مدیریت اوضاع نیست. در تمامی این شرایط تنها مردم هستند که با خسارت های زیادی روبه‌رو شده‌ اند و مجبور هستند تا خودروهای 22 میلیون تومانی را در بازار خودروی داخلی 38 میلیون تومان خریداری نمایند. اکنون سوال اینجاست که آیا میزان خرید افراد اجازه پرداخت چنین مبالغ گزافی را برای خرید یک خودروی داخلی می‌ دهد؟

بیشتر بخوانید  قیمت خودرو

امروز دوباره بازار خودرو مثل روزهای پیش شاهد افزایش قیمت خودروی پراید بود؛ به صورتی که قیمت این خودرو اکنون به مرز 40 میلیون تومان رسیده و مردم را با علامت‌ سوال های بسیاری روبه‌ رو کرده است. قیمت خودروی پژو 405 GLX نیز با یک افزایش 3 میلیون تومانی به 56 میلیون تومان، خودروی پژو 207 اتوماتیک نیز با افزایش 8 میلیون تومانی به 108 میلیون تومان، خودروی سمند LX با افزایش 6 میلیون تومانی به 60 میلیون تومان رسید، خودروی سمند EF7 با افزایش 4 میلیون تومانی به 60 میلیون تومان، خودروی رنو ساندرو دنده اتوماتیک با افزایش 3 میلیون تومانی به 107میلیون تومان و مدل استپ‌ وی دنده اتوماتیک ساندرو با افزایش 3 میلیون تومانی به 117 میلیون تومان رسیدند و این مسئله به عنوان یک فاجعه در بازار خودروهای ایران به حساب می آید.

پراید

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : پراید 40 میلیون تومانی !

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *