پایان عمر ویندوز فون توسط مایکروسافت رسما تایید شد

ویندوز فون

اخرین آپدیت ویندوز فون سه سال پیش ارائه شد و هم اکنون مایکروسافت دیگر به پشتیبانی از ویندوز فون 8.1 خاتمه داده است.انطور که به نظر می رسد استراتژی این شرکت برای بهتر نمودن دو پلتفرم اندروید و IOS خواهد بود.

شرکت مایکروسافت به صورت رسمی اعلام نموده که دیگر سیستم عامل های تلفن همراه خود را توسعه نمیدهد. 

پایان کار ویندوز فون 8.1 به عنوان مرگ او تلقی می شود و این با وجودی است که میلیون ها دیوایس از این پلتفرم استفاده می نمایند. البته حدود یک سال پیش این خبر تایید شده بود ولی حدود هشتاد درصد از کاربران ویندوز فون در حال استفاده از  نسخه‌های 7، 8 و یا 8.1 آن می باشند. همه ی این گوشی ها دیگر در پشتیبانی مایکروسافت جایی نداشته اند و فقط 20 درصد باقی مانده که از ویندوز 10 بهره می برند توسط مایکروسافت پشتیبانی می شوند.

جو بلفیور- رئیس بخش «مایکروسافت اکسپرینس در پیامی در توییتر خود گفته است که هیچ گوشی همراهی بر مبنای ویندوز فون در حال ساخت نمی باشد.

ویندوز فون

مایکروسافت برای اولین بار در سال 2010 سیستم عامل ویندوز فون را معرفی نمود و بعد از آن چند نسخه دیگر را منتشر کرد. در سال 2014 شرکت مایکروسافت امیدوار بود که بتواند تولید تلفن های همراه هوشمند را با خرید بخش لومیای نوکیا بالا برد. در صورتی که این گوشی های هوشمند هیچ وقت به موفقیت های بزرگ دست پیدا نکردند و سبب شدند که خسارت های زیادی به مایکروسافت وارد شود.

ویندوز فون هم اکنون در وضعیت سرویس قرار داشته است و این موضوع بدین معنی می باشد که مایکروسافت خدمات و آپدیت های امنیتی دستگاه های مبتنی بر ویندوز فون را ارائه میدهد ولی با این وجود این سیستم عامل را توسعه نخواهد داد. البته نباید فراموش کرد که ویندوز فون با مشکلات متعددی روبرو شده است که یکی از این مشکلات ناتوانی رقابت ویندوز فون در برابر شرکت اپل و محصولات اندرویدی است.

در ادامه با زوم تک همراه باشید….

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  خرید دیسکورد توسط مایکروسافت تا ماه آینده نهایی می شود

نظرات در مورد : پایان عمر ویندوز فون توسط مایکروسافت رسما تایید شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *